Show simple item record

dc.contributor.advisorNurbani
dc.contributor.authorHerian, Muhammad Ikhram
dc.date.accessioned2019-01-25T03:27:57Z
dc.date.available2019-01-25T03:27:57Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.otherNurhusnah Siregar
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/10874
dc.description140904124en_US
dc.description.abstractThis study is entitled "Communication Style of Indie Band Players". The purpose of this study is to find out the Karakeristik and Style of Communication and explain the symbols formed by the indie band players. The research was conducted on Juny 2018 to October 2018. The literature review which became a supporter in this study included Communication, Interpersonal Communication, Communication Style, Music and Indie Bands. This research method uses qualitative methods with research objects, namely Communication Style and symbols formed by Indie band players and research subjects, namely six Indie Band groups in Medan City that meet the criteria that researchers have determined. Data analysis was performed using the Miles and Huberman models. The conclusions from the results of this study are the Communication Style of each band to attract the attention of the audience both on stage and behind the mix is different, in one band itself there are those who use 1 style of communication and some use 2 styles of communication. Symbols formed by Indie band players are quite diverse, can be seen through their different targets, the characteristics that are formed or formed each band is also not the same can be seen through their dress style, their appearance on stage and also how they bring a song on the stage.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini berjudul “Gaya Komunikasi Pemain Band Indie”. Tujuan dari penelitian ini untuk mengetahui Karakeristik dan Gaya Komunikasi serta menjelaskan tentang simbol yang dibentuk oleh pemain band indie tersebut. Penelitian ini dilakukan pada bulan Juni 2018 sampai dengan bulan Oktober 2018. Adapun kajian pustaka yang menjadi pendukung dalam penelitian ini antara lain, Komunikasi, Komunikasi Antarpribadi, Gaya Komunikasi, Musik dan Band Indie. Metode penelitian ini menggunakan metode kualitatif dengan objek penelitian yaitu Gaya Komunikasi dan simbol-simbol yang dibentuk para pemain band Indie dan subjek penelitian yaitu enam grup Band Indie di Kota Medan yang memenuhi kriteria yang telah peneliti tetapkan. Analisis data yang dilakukan menggunakan model Miles dan Huberman. Kesimpulan dari hasil penelitian ini Gaya Komunikasi setiap band untuk menarik perhatian penonton baik dipanggung maupun di belakang pannggung berbeda-beda, dalam 1 band sendiri pun ada yang menggunakan 1 gaya komunikasi dan ada juga yang menggunakan 2 gaya komunikasi. Simbol yang dibentuk oleh para pemain band Indie pun cukup beragam dapat dilihat memalui target yang mereka miliki berbeda-beda, ciri khas yang dibentuk maupun terbentuk tiap bandnya juga tidak ada yang sama dapat dilihat melalui gaya berpakaian mereka, penampilan mereka dipanggung dan juga bagaimana cara mereka membawakan suatu lagu diatas panggung.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.subjectBand Indieen_US
dc.subjectGaya Komunikasien_US
dc.subjectSimbolen_US
dc.titleGaya Komunikasi Pemain Band Indieen_US
dc.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record