Show simple item record

dc.contributor.advisorLubis, Syahron
dc.contributor.advisorRangkuti, Rahmadsyah
dc.contributor.authorKemala, Diah
dc.date.accessioned2019-03-29T01:26:36Z
dc.date.available2019-03-29T01:26:36Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.otherAkhmad Danil
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/12933
dc.description140705162en_US
dc.description.abstractThe title of this thesis is “Meaning elements of Yamaha R15 V3 Advertisement in Indonesia and India”. This thesis used qualitative descriptive method with the video of Yamaha R15 V3 advertisement from Indonesia and India as the source of data, and the data used in this study are in the form of signs, symbols and texts. The theory used to analyze the data was proposed by Saussure about sign and meaning proposed by Barthes. The findings of this study consisted of elements which were divided into 61 scenes consisting of signifier (sound-image), signified (concept) and meaning. The elements found in this study for example; movistar 46 which can be signifier while the signified indicate of Rossi’s number; a symbols of Yamaha that can be signifier while the signified is the name of company. The meaning elements found in this study for example; a text, the meaning of text is to convey/tell the viewers about the sfecification and advantages of the product. The finding of this study is expected to be a useful resource for other studies and for the development of semiotic studies toward commercial works.en_US
dc.description.abstractJudul skripsi ini adalah “Arti dari elemen-elemen pada iklan Yamaha R15 V3 di Indonesia dan India”. Skripsi ini menggunakan metode deskriptif kualitatif dengan video iklan Yamaha R15 V3 dari Indonesia dan India sebagai sumber data, dan data yang digunakan dalam penelitian ini adalah berupa tanda, simbol dan teks. Teori yang digunakan untuk menganalisis data diusulkan oleh Saussure tentang tanda dan arti yang diajukan oleh Barthes. Temuan penelitian ini terdiri dari elemen-elemen yang dibagi menjadi 61 adegan yang terdiri penanda (suara-gambar), tanda (konsep) dan arti. Contoh elemen-elemen yang ditemukan dalam penelitian ini seperti; movistar 46 sebagai penanda sedangkan tandanya adalah merujuk kepada nomor sepeda motor Rossi; sebuah simbol Yamaha yang menjadi penanda sedangkan tandanya adalah nama dari perusahaan. Arti dari elemen yang ditemukan dalam studi ini seperti; sebuah text, arti dari text adalah untuk meyakinkan dan menceritakan kepada pelihat tentang spesifikasi atau kelebihan dari produk tersebut. Temuan penelitian ini berharap dapat menjadi sumber yang berguna untuk studi lain dan untuk pengembangan studi semiotik terhadap karya komersial.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectSemioticsen_US
dc.subjectYamaha R15 V3 adsen_US
dc.subjectElementsen_US
dc.subjectMeaningen_US
dc.titleMeaning Elements of Yamaha R15 V3 Advertisement in Indonesia and Indiaen_US
dc.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record