• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Fakultas Ekonomi dan Bisnis
    • Departemen Manajemen
    • Skripsi Sarjana
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Fakultas Ekonomi dan Bisnis
    • Departemen Manajemen
    • Skripsi Sarjana
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Pengaruh Gaya Hidup dan Faktor Psikologis Generasi Z Terhadap Peluang Usaha Industri Travel Agent Online (Studi Kasus Mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Sumatera Utara)

    Thumbnail
    View/Open
    Fulltext (2.651Mb)
    Date
    2019
    Author
    Shitaa
    Advisor(s)
    Sebayang, Muly Kata
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    The emergence of Internet communication media in human life does present a new civilization with a variety of ease, especially in communication and information, causing new habits in all aspects of life. Adolescents today as Generation Z are the most active internet users and the users of social media, influencing the ideas of new business opportunities including the online travel agent industry. This study aims to analyze the influence of lifestyle and psychological factors of Z generation on the business opportunity of the online travel agent industry to students at the Faculty of Economics and Business Universitas Sumatera Utara. This study used purposive sampling conducted on 102 students of Faculty of Economics and Business Universitas Sumatera Utara aged 18-20 years who had used an online travel agent. The methods used are questionnaires and interviews. The result of this study, as much 70% of Generation Z using the services of travel agents online. Traveloka as an option and solution in providing travel information with all the ease and features offered, the frequency of travel done by Generation Z as much as 1 to 2 times per year. This can be due to the source of Generation Z travel financing which is largely still from the parents and the reason that Generation Z uses an online travel agent service is because of its ease of access, the number of promotions offered and its affordable price. The results showed that lifestyle and psychological factors of Generation Z have positive and significant effect to the business opportunity of online travel agent industry at the students of Faculty of Economics and Business Universitas Sumatera Utara.
     
    Munculnya media komunikasi internet dalam kehidupan manusia memang menghadirkan suatu peradaban yang baru dengan beragam kemudahan khususnya dalam komunikasi dan informasi sehingga menyebabkan kebiasaan baru dalam segala aspek kehidupan. Remaja kini sebagai Generasi Z merupakan pengguna aktif internet dan pengakses media sosial terbanyak, memiliki pengaruh dengan terbukanya peluang-peluang usaha baru termasuk industri travel agent online. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis pengaruh gaya hidup dan factor psikologis generasi Z terhadap peluang usaha industry travel agent online pada mahasiswa di Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Sumatera Utara. Penelitian ini menggunakan purposive sampling yang dilakukan terhadap 102 mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Sumatera Utara berusia 18-20 tahun di semester 1-3 yang pernah menggunakan travel agent online. Metode yang dilakukan adalah kuesioner dan wawancara. Temuan dalam penelitian ini, sebesar 70% Generasi Z menggunakan jasa dari travel agent online Traveloka sebagai pilihan dan solusi dalam memberikan informasi perjalanan dengan segala kemudahan dan fitur yang ditawarkan, frekuensi perjalanan yang dilakukan oleh Generasi Z sebanyak 1 hingga 2 kali per tahun. Hal ini dapat disebabkan karena sumber pembiayaan perjalanan Generasi Z yang sebagian besar masih berasal dari orang tua dan alasan Generasi Z menggunakan jasa travel agent online adalah karena kemudahan aksesnya, banyaknya promosi yang ditawarkan dan harganya yang terjangkau. Hasil penelitian menunjukkan bahwa gaya hidup dan factor psikologis Generasi Z berpengaruh positif dan signifikan terhadap peluang usaha industry travel agent online pada mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Sumatera Utara.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/14171
    Collections
    • Skripsi Sarjana [858]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara (RI-USU)
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara (RI-USU)
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV