• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Fakultas Ekonomi dan Bisnis
    • Departemen Manajemen
    • Skripsi Sarjana
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Fakultas Ekonomi dan Bisnis
    • Departemen Manajemen
    • Skripsi Sarjana
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Pengaruh Customer Experience, Harga dan Lokasi Terhadap Kepuasaan Pelanggan pada Mawar Bakery Tanjung Morawa

    Thumbnail
    View/Open
    Fulltext (2.021Mb)
    Date
    2019
    Author
    Algani, Muhammad Iqbal
    Advisor(s)
    Lubis, Arlina Nurbaity
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    The purpose of this study was to find out and analyze the effect of Customer Experience, Price and Location on Customer Satisfaction at Mawar Bakery Tanjung Morawa and also to find out and analyze the most dominant factors affecting customer satisfaction. This research was conducted on permanent customers of Mawar Bakery Tanjung Morawa which was marked by the presence of member cards. The analytical method used is the method of descriptive statistical analysis and multiple linear regression analysis. This type of research is associative research, and the data used are primary data and secondary data obtained through the study of documentation and a list of statements whose measurements use a Likert scale. Data is processed statistically using SPSS for windows, namely the t test model, f test, and determinant coefficient (R2). The results of this study indicate that simultaneously Customer Experience, Price and Location have a positive and significant effect on Customer Satisfaction at Mawar Bakery Tanjung Morawa. Partially, each Customer Experience, Price and Location variable has a positive and significant effect on Customer Satisfaction. Adjusted R Square value is 0.430 which means 43.0% Customer Satisfaction can be explained by Customer Experience, Price and Location variables while the remaining 57% can be explained by other variables not examined in this study.
     
    Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui dan menganalisis pengaruh Customer Experience, Harga dan Lokasi terhadap Kepuasan Pelanggan pada Mawar Bakery Tanjung Morawa dan juga untuk mengetahui dan menganalisis faktor yang paling dominan mempengaruhi kepuasan pelanggan. Penelitian ini dilakukan pada pelanggan tetap Mawar Bakery Tanjung Morawa yang ditandai dengan adanya kartu member. Metode analisis yang digunakan adalah metode analisis statistik deskriptif dan analisis regresi linear berganda. Jenis penelitian ini adalah penelitian asosiatif, dan data yang digunakan adalah data primer dan data sekunder yang diperoleh melalui studi dokumentasi dan daftar pernyataan yang pengukurannya menggunakan skala likert. Data diolah secara statistik dengan menggunakan SPSS for windows, yaitu model uji t, uji f, dan koefisien determinan (R2). Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa secara simultan Customer Experience, Harga dan Lokasi berpengaruh positif dan signifikan terhadap Kepuasan Pelanggan pada Mawar Bakery Tanjung Morawa. Secara parsial masing – masing variabel Customer Experience, Harga dan Lokasi berpengaruh positif dan signifikan terhadap Kepuasan Pelanggan. Nilai Adjusted R Square sebesar 0,430 yang berarti 43,0% Kepuasan Pelanggan dapat dijelaskan oleh variabel Customer Experience, Harga dan Lokasi sedangkan sisanya 57% dapat dijelaskan oleh variabel lain yang tidak diteliti dalam penelitian ini.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/15972
    Collections
    • Skripsi Sarjana [609]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara (RI-USU)
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara (RI-USU)
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV