• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Fakultas Ekonomi dan Bisnis
    • Departemen Manajemen
    • Skripsi Sarjana
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Fakultas Ekonomi dan Bisnis
    • Departemen Manajemen
    • Skripsi Sarjana
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Lokasi dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian pada Rumah Makan Pondok Mataram di Kota Tebing Tinggi

    Thumbnail
    View/Open
    Fulltext (4.335Mb)
    Date
    2019
    Author
    Maulidina, Karina Aura
    Advisor(s)
    Ginting, Liasta
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    The purpose of this study was determine the influence of product quality, price, location and promotion on purchase decision at Rumah Makan Pondok Mataram in Tebing Tinggi City. This type of research is associative research. The population in this study were all customers who had visited and purchased at the Rumah Makan Pondok Mataram in Tebing Tinggi City. The sample in this study were 89 customers who had visited and purchased at Rumah Makan Pondok Mataram in Tebing Tinggi City with a frequency of purchases of 2 (two) times or more than 2 (two) times. The sampling technique is purposive sampling. Data collection methods in this study are questionnaires, interviews, observation and literature. The analytical method used in this study is descriptive analysis method and multiple linear regression analysis which is processed with SPSS 23.00 software. Based on the F test (simultaneously) shows that product quality, price, location and promotion togother or simultaneously have a significant influence on purchasing decisions. The result of the t-test (partial), product quality variables have a positive and significant influence on purchasing decisions, price variables decisions. The results of the t-test (partial), product quality variables have a positive and significant effect on purchasing decisions, price variables have a have a positive and significant effect on purchasing decisions, location variables have a positive and significant effect on purchasing decisions, and promotion variables have a positive and significant effect on purchasing decisions. According to the amount of Adjusted R-square value, it is found that the variable of product quality, price, location and promotion simultaneously influence the purchase decision at Rumah Makan Pondok Mataram in Tebing Tinggi City in the amount of 0,494 or 49,4%, while the other influenced by the other variables that are not being 50,6% are influenced by other variables that are not being examined in this study.
     
    Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh kualitas produk, harga, lokasi dan promosi terhadap keputusan pembelian pada rumah makan pondok mataram di Kota Tebing Tinggi. Jenis penelitian ini adalah penelitian asosiatif. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh pelanggan yang pernah berkunjung dan membeli di rumah makan pondok mataram di Kota Tebing Tinggi. Sampel dalam penelitian ini adalah 89 orang pelanggan yang pernah berkunjung dan membeli di Rumah Makan Pondok Mataram Kota Tebing Tinggi dengan frekuensi pembelian 2 (dua) kali atau lebih dari 2 (dua) kali. Teknik pengambilan sampel adalah dengan purpossive sampling. Metode pengumpulan data dalam penelitian ini adalah kuesioner, wawancara, observasi dan studi pustaka. Metode analisis yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode analisis deskriptif dan analisis regresi linear berganda yang diolah dengan software SPSS 23.00. Berdasarkan uji F (serempak) menunjukkan bahwa kualitas produk, harga, lokasi, promosi secara bersama-sama atau simultan berpengaruh signifikan terhadap keputusan pembelian. Hasil uji-t (parsial), variabel kualitas produk berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian, variabel harga berpengaruh positif signifikan terhadap keputusan pembelian, variabel lokasi berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian dan variabel promosi berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian. Berdasarkan besar nilai Adjusted R-square dapat diketahui variabel kualitas produk, harga, lokasi dan promosi berpengaruh sevara simultan terhadap keputusan pembelian sebesar 0,494 atau 49,4% sedangkan sisanya sebesar 50,6% dipengaruhi oleh faktor-faktor lain diluar variabel yang diteliti oleh peneliti.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/15975
    Collections
    • Skripsi Sarjana [843]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara (RI-USU)
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara (RI-USU)
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV