Show simple item record

dc.contributor.advisorLubis, Satia Negara
dc.contributor.advisorSebayang, Thomson
dc.contributor.authorSiahaan, Putri Mawaddah
dc.date.accessioned2019-08-01T08:20:19Z
dc.date.available2019-08-01T08:20:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/16415
dc.description92 Halamanen_US
dc.description.abstractThe teabag industry development caused to intense competition in maintaining market share. This can be seen from the number of brands of tea bags that have spread in Indonesia. The objectives of this study are: To identify the level of consumer loyalty in the brand of Sariwangi, Sosro and Bendera in the Kota Medan. Determination of the study area done purposively. Respondents determined by the Lemeshow method as many as 100 respondents. The analytical method used is the loyalty pyramid method to find out the level of consumer loyalty from several brands researched. The results show: consumers of Sariwangi brand teabags are the most loyal consumers compared to consumers of Bendera brand teabags and consumers of Sosro brand teabags. Sosro brand teabag is a teabag brand that has the highest percentage of unloyal consumers compared to the Bendera brand teabag and Sariwangi brand teabag.en_US
dc.description.abstractPerkembangan industry teh celup ini menyebabkan adanya persaingan yang ketat dalam mempertahankan pangsa pasar. Hal ini terlihat dari banyaknya muncul merek teh celup yang telah tersebar di Indonesia. Tujuan Penelitian ini adalah: Mengidentifikasi tingkat loyalitas konsumen teh celup pada merek Sariwangi, Sosro dan Bendera di Kota Medan. Penentuan daerah penelitian dilakukan secara purposive. Besar responden ditentukan dengan metode Lemeshow yaitu sebanyak 100 responden. Metode analisis yang digunakan adalah metode piramida loyalitas untuk mengetahui tingkat loyalitas konsumen dari beberapa merek yang diteliti. Hasil penelitian menunjukkan: konsumen teh celup merek Sariwangi merupakan konsumen yang paling loyal dibandingkan konsumen teh celup merek Bendera dan konsumen teh celup merek Sosro. Teh celup merek Sosro merupakan merek teh celup yang memiliki persentase konsumen yang tidak loyal tertinggi dibandingkan dengan teh celup merek Bendera dan teh celup merek Sariwangi.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectLoyalitasen_US
dc.subjectKonsumenen_US
dc.subjectTeh Celup Sariwangien_US
dc.subjectTeh Celup Benderaen_US
dc.subjectTeh Celup Sosroen_US
dc.subjectTeh Celupen_US
dc.titleAnalisis Loyalitas Konsumen Teh Celup di Kota Medanen_US
dc.typeSkripsi Sarjanaen_US
dc.identifier.nimnipnik150304057


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record