Show simple item record

dc.contributor.advisorGinting, Liasta
dc.contributor.advisorMarhayani
dc.contributor.authorDame, Rohana
dc.date.accessioned2019-09-17T02:40:02Z
dc.date.available2019-09-17T02:40:02Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/18221
dc.description161 Halamanen_US
dc.description.abstractThe purpose of this research was to analyze the effect of motivation, perception, learning, and attitudes shared and partly on purchasing decisions, and analysis of the effect is more dominant among the variables of motivation, perception, learning, and attitudes towards purchasing decisions. Acer brand is one of the big brand nationally and globally oriented very interesting to learn in terms of the variables mentioned above. The object of this research is “Acer” Laptop’s brand’s users and buyers on student of Ecomics Faculty University Catholic St. Thomas Medan. This research involves 93 people as its respondents and employ accidental sampling as its sampling method. Author distributes questionnaires for data collection and analyzes it with double-regression linear analysis by SPSS software. The analytical method used is descriptive analysis method, the classical assumption test to test for normality with the approach chart and Kolmogorov - Smirnov, the method of multiple regression analysis to test f, t test, and coefficient of determination. The results of this study indicate that motivation, perception, learning, and attitudes as of Factors psychological positively and significantly influence the purchase decision of products branded Acer laptop on student of economic Faculty University Catholic St.Thomas Medan. These results can be viewed on multiple regression analysis and the coefficient of determination, the R value of 0.884 means the relationship motivation, perception, learning, and attitudes against the decision to buy at 88,4 %, meaning that quite closely the relationship between variables. Value Adjusted R Square of 0.771 means 77.1 % purchase decision factors can be explained by motivation, perception, learning and attitudes as factors psychological. The remaining 22,9 % can be explained by other factors not examined in this study as cultural factors, social faktors or personal factors.en_US
dc.description.abstractTujuan penelitian ini adalah untuk menganalisis pengaruh motivasi, persepsi, pembelajaran, dan sikap secara bersama dan secara parsial terhadap keputusan pembelian, serta menganalisis pengaruh yang lebih dominan diantara variabel motivasi, persepsi, pembelajaran, kepercayaan dan sikap terhadap keputusan pembelian. Merek Acer merupakan salah satu merek besar yang berorientasi nasional dan global sangat menarik untuk diteliti dari sisi variabel-variabel tersebut diatas. Satuan unit/obyek analisis penelitian ini adalah mahasiswa atau pembeli dan pengguna laptop Acer di Fakultas Ekonomi Universitas Katolik St.Thomas Medan. Responden yang terlibat dalam penelitian ini sebanyak 93 sampel, metode yang digunakan adalah non probability sampling, yaitu accidental sampling. Pengumpulan data dilakukan dengan menyebar kuesioner dan metode analisis data dilakukan dengan regresi linier berganda menggunakan software SPSS. Metode analisis yang digunakan adalah metode analisis deskriptif, uji asumsi klasik dengan uji normalitas dengan pendekatan grafik dan Kolmogorov-Smirnov, metode analisis regresi berganda dengan uji f, uji t, dan koefisien determinasi. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa motivasi, persepsi, pembelajaran dan sikap sebagai faktor-faktor psikologis secara positif dan signifikan berpengaruh terhadap pengambilan keputusan pembelian produk laptop merek Acer pada mahasiswa Fakultas Ekonomi Universitas Katolik St.Thomas Medan. Hasil ini dapat dilihat pada analisis regresi berganda serta pada koefisien determinasi, nilai R sebesar 0,884 berarti hubungan antara motivasi, persepsi, pembelajaran dan sikap terhadap keputusan membeli sebesar 88,4 %, artinya hubungan antar variabel erat. Nilai Adjusted R Square sebesar 0,771 berarti 77,1% faktor-faktor keputusan membeli dapat dijelaskan oleh faktor-faktor psikologis. Sedangkan sisanya 22,9 % dapat dijelaskan oleh faktor-faktor lain yang tidak diteliti dalam penelitian ini seperti faktor budaya.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectKeputusan Pembelianen_US
dc.subjectFaktor-Faktor Psikologisen_US
dc.titlePengaruh Faktor – Faktor Psikologis Terhadap Keputusan Pembelian Laptop Merek Acer pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi Universitas Katolik St.Thomas Medanen_US
dc.typeSkripsi Sarjanaen_US
dc.identifier.nimnipnik110502135


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record