Show simple item record

dc.contributor.advisorMazdalifah
dc.contributor.authorPoluan, Nadia Amelia Elyana
dc.date.accessioned2019-12-09T09:08:39Z
dc.date.available2019-12-09T09:08:39Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/21767
dc.description108 Halamanen_US
dc.description.abstractThis study entitled MOTIVE USAGE AND SATISFACTION NEED OF SOCIAL MEDIA (Quantitative Descriptive Study of Motive Usage and Satisfaction Need of Social Media Snapchat among Students in Communication Science Faculty of Social Forces in 2013 and 2014 USU). The purpose of this study to determine motive the use of social media Snapchat among the students of Communication Sciences force in 2013 and 2014, to determine level of activity the usage social media Snapchat among students of Communication Sciences force in 2013 and 2014, and to determine the satisfaction of needs the usage social media Snapchat among students Science Communication theory forces in 2013 and 2014. The theory that are considered relevant in this study is Uses and Gratification, Motive use of media, new media and social media. This study uses a quantitative descriptive. Population study was 60 people, because the population is less than 100, then sampling is done by using Total Sampling. Data collected by literature study and flied research. The data analysis technique using Single Tabel Analysis. Research result motive Snapchat use of social media in general, more people choose to use Snapchat for information motive and personal relationships motive. It is seen from Snapchat users highly used Snapchat to search for information and establish contact via Snapchat. in satisfying need, respondents felt satisfied and integrative social information can through Snapchaten_US
dc.description.abstractPenelitian ini berjudul MOTIF PENGGUNAAN DAN PEMUASAN KEBUTUHAN MEDIA SOSIAL (Studi Deksriptif Kuantitatif Motif Penggunaan dan Pemuasan Kebutuhan Media Sosial Snapchat di Kalangan Mahasiswa Ilmu Komunikasi Angkatan 2013 dan 2014 FISIP USU). Tujuan dari penelitian ini untuk mengetahui motif penggunaan media sosial Snapchat di kalangan mahasiswa Ilmu Komunikasi angkatan 2013 dan 2014, untuk mengetahui tingkat keaktifan penggunaan media sosial Snapchat dikalangan mahasiswa Ilmu Komunikasi angkatan 2013 dan 2014, dan untuk mengetahui pemuasan kebutuhan penggunaan media sosial Snapchat di kalangan mahasiswa Ilmu Komunikasi angkatan 2013 dan 2014. Teori yang dianggap relevan yaitu teori Uses and Gratification, Motif penggunaan Media, Media baru dan Media sosial. Penelitian ini menggunakan metode dekstiptif kuantitatif. Jumlah populasi penelitian adalah 60 orang. Karena jumlah populasi kurang dari 100 orang maka pengambilan sample menggunakan Total Sampling. Teknik pengumpulan data dilakukan dengan Studi Kepustakaan dan Penelitian Lapangan. Teknik analisis data dilakukan dengan Analisis Tabel Tunggal. Hasil penelitian motif penggunaan media sosial Snapchat pada umumnya lebih banyak memilih penggunaan Snapchat untuk motif informasi dan motif hubungan personal. Hal ini terlihat dari banyaknya pengguna Snapchat menggunakan Snapchat untuk mencari informasi dan untuk menjalin hubungan melalui Snapchat. Pada pemuasan kebutuhan responden merasa terpuaskan informasi dan integratif sosial yang di dapat melalui Snapchat.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectMotif Penggunaanen_US
dc.subjectPemuasan Kebutuhanen_US
dc.subjectMedia Sosial Snapchaten_US
dc.titleMotif Penggunaan dan Pemuasan Kebutuhan Media Sosial ( Studi Deskriptif Kuantitatif Motif Penggunaan dan Pemuasan Kebutuhan Media Sosial Snapchat di Kalangan Mahasiswa Ilmu Komunikasi Angkatan 2013 dan 2014 FISIP USU)en_US
dc.typeSkripsi Sarjanaen_US
dc.identifier.nimnipnik120904120


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record