Show simple item record

dc.contributor.advisorSuwardi
dc.contributor.advisorRujiman
dc.contributor.authorLubis, Khairuddin
dc.date.accessioned2020-01-17T01:57:24Z
dc.date.available2020-01-17T01:57:24Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/22761
dc.description107 Halamanen_US
dc.description.abstractTeachers have a strategic role in education. Other educational resources become less significant if not accompanied by quality teachers. Teacher plays a key role to advanced education in the withdrawal of an educational unit. Teachers are the spearhead in the effort to improve service quality and educational outcomes. The purpose of this study is to analyze the availability of Senior High School teacher to improve youth capacity. This research was conducted at 3 State Senior High School in Deli Serdang regency sample of 53 teachers. Variable research is the development of teacher professionalism as an independent variable and the improvement of youth capacity as a variable bound. Data collection using questionnaires, documentation, interviews and observation. Data were analyzed descriptively and using simple linear regression analysis. The results showed the availability of professionalism of teachers affect the improvement of education quality by 39,4%, the rest 60,6% influenced by other factors. Recommended to each teacher to learn knowledge that can increase their professionalism. And recommended to the government of North Sumatera district to pay more attention and to allocate education funds for quality teacher improvement through increasing their professionalism.en_US
dc.description.abstractGuru memiliki peran yang strategis dalam bidang pendidikan. Sumber daya pendidikan lain menjadi kurang berarti apabila tidak disertai kualitas guru. Guru memegang peranan kunci tehadap maju mundurnya sebuah pendidikan dalam satuan pendidikan. Guru merupakan ujung tombak dalam upaya peningkatan kualitas layanan dan hasil pendidikan. Tujuan penelitian ini adalah untuk menganalisis pengaruh pengembangan profesionalisme guru terhadap peningkatan kualitas pemuda. Penelitian ini dilakukan di 3 Sekolah Menengah Atas Negeri di Kabupaten Deli Serdang dengan sampel penelitian sebanyak 53 orang guru. Variabel penelitian adalah pengembangan profesionalisme guru sebagai variabel bebas dan peningkatan kapasitas pemuda sebagai variabel terikat. Pengumpulan data menggunakan kuisioner, dokumentasi, dan observasi. Data dianalisis secara deskriptif dan menggunakan analisis regresi linear sederhana. Hasil penelitian menunjukkan Pengembangan profesionalisme guru mempengaruhi peningkatan kapasitas pemuda sebesar 39,4%, selebihnya 60,6% dipengaruhi oleh faktor-faktor lain. Disarankan kepada setiap guru agar mempelajari pengetahuan yang dapat meningkatkan profesionalismenya. Dan disarankan kepada pemerintah provinsi Sumatera Utara untuk lebih memperhatikan dan mengalokasikan dana pendidikan untuk peningkatan mutu guru melalui peningkatan profesionalismenya.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectProfesionalisme Guruen_US
dc.subjectKapasitas Pemudaen_US
dc.subjectPengembangan Wilayahen_US
dc.titlePengaruh Pengembangan Profesionalisme Guru Terhadap Peningkatan Kapasitas Pemuda Kabupaten Deli Serdangen_US
dc.typeTesis Magisteren_US
dc.identifier.nimnipnik177003015


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record