Show simple item record

dc.contributor.advisorTulus
dc.contributor.advisorZarlis, Muhammmad
dc.contributor.authorFitriani, Aida
dc.date.accessioned2020-01-30T01:09:01Z
dc.date.available2020-01-30T01:09:01Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/23281
dc.description50 Halamanen_US
dc.description.abstractThis thesis describe for determining the location of hub in transportation, of course concerning the there are problems of location. To be effective, the functions of hub of the path, are necessarily to be determined so that the necessary traffic from a terminal can be directed through different hubs. The Model for determining the location of hubs in transportation considered, is the path with two lane or more. The two lane in the path are: the path transit and he access path. Determination of hub location problems that arise in the design of this transportation is analize in two different types of location: access location, which is the source and destination of traffic demand that cannot be connected it directly, and transit location, which do not have a last request a cross itself but collect traffic from access location and sends it via path. This thesis also presents an integer program formulation for the optimal solution to reduce the cost of transit lane.en_US
dc.description.abstractTesis ini mengajukan suatu model untuk penentuan lokasi hub pada transportasi. Agar efektif fungsi dari hub perlu ditentukan lintasan dari hub sehingga diperlukan traffic dari sebuah terminal yang dapat diarahkan melalui hub yang berbeda. Model penentuan lokasi hub pada transportasi dengan mempertimbangkan lintasan dengan dua jalur atau lebih, yaitu lintasan transit dan lintasan akses. Penentuan masalah lokasi hub yang timbul dalam transportasi ini adalah lintasan yang dikaji mempresentasikan dua jenis lokasi yang berbeda yaitu lokasi akses, yang merupakan sumber dan tujuan dari permintaan traffic dan tidak bisa dihubungkan secara langsung, dan lokasi transit, yang tidak mempunyai permintaan traffic sendiri namun mengoleksi traffic dari lokasi akses dan mengirimkannya melalui lintasan. Tesis ini juga menyajikan formulasi program integer untuk solusi optimal mengurangi biaya dari jalur transit.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectModel Lokasi Huben_US
dc.subjectTransportasien_US
dc.subjectLintasan Transportasien_US
dc.titleModel Penentuan Lokasi Hub untuk Transportasien_US
dc.typeTesis Magisteren_US
dc.identifier.nimnipnik137021028


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record