• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Fakultas Ekonomi dan Bisnis
    • Departemen Manajemen
    • Skripsi Sarjana
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Fakultas Ekonomi dan Bisnis
    • Departemen Manajemen
    • Skripsi Sarjana
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Pengaruh Harga, Produk, Lokasi, dan Fasilitas Terhadap Keputusan Pembelian di Pos Kupi (Johor) Kota Medan

    Thumbnail
    View/Open
    Fulltext (3.201Mb)
    Date
    2019
    Author
    Addien, Arief Muhammad
    Advisor(s)
    Sembiring, Beby Karina Fawzeea
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui dan menganalisis pengaruh Harga, Produk, Lokasi, dan Fasilitas terhadap Keputusan Pembelian di Pos Kupi Johor Kota Medan dan juga untuk mengetahui dan menganalisis faktor yang paling dominan mempengaruhi Keputusan Pembelian. Penelitian ini dilakukan di Pos Kupi Johor Kota Medan. Populasi dalam penelitian ini adalah Konsumen Pos Kupi Johor Kota Medan berjumlah 2.368. Sampel diambil dengan rancangan sampel nonprobabilitas berjumlah 100 responden. Metode analisis yang digunakan adalah metode analisis deskriptif dan metode analisis regresi linier berganda. Jenis penelitian ini adalah penelitian asosiatif dan pengumpulan data dengan kuesioner yang pengukurannya menggunakan skala Likert. Data diolah secara statistik dengan program SPSS. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa secara serempak Harga, Produk, Lokasi, dan Fasilitas berpengaruh signifikan terhadap Keputusan Pembelian. Secara parsial, variabel Harga berpengaruh negarif dan tidak signifikan terhadap Keputusan Pembelian. Sedangkan variabel Produk, Lokasi dan Fasilitas berpengaruh positif dan signifikan terhadap Keputusan Pembelian.
     
    This research aims to find out and analyze the influence of Price, Product, Location, and Facilities on Purchasing Decisions at Kupi Post Medan Johor and also to find out and analyze the most dominant factors affecting Purchasing Decisions. This research was conducted at Pos Kupi Johor City of Medan 2.368. The population in this study were Pos Kupi Medan Johor’s Consumers. Samples were taken with a nonprobability sample design 100 responden. The analytical method used is descriptive analysis method and multiple linear regression analysis method. This type of research is associative research and data collusion with a questionnaire whose measurement uses a Likert scale. Data is processed statistically using the SPSS. The results of this study indicate that simultaneously Prices, Products, Locations, and Facilities have a significant effect on Purchasing Decisions. Partially, the Product, Facilities variables have a positive and significant effect on the Purchase Decision. And Location variables have a positive and not significant on the Purchase Decision While the price variable has a negatif and not significant effect on the Purchase Decision.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/23587
    Collections
    • Skripsi Sarjana [843]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara (RI-USU)
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara (RI-USU)
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV