Show simple item record

dc.contributor.advisorFadli
dc.contributor.authorSaragih, Asta Okto Gregory
dc.date.accessioned2020-05-05T03:28:35Z
dc.date.available2020-05-05T03:28:35Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/25636
dc.description93 Halamanen_US
dc.description.abstractThis study aims to determine and analyze risk perception, trust and lifestyle on the purchase decision using OVO in Fakulty of Economics and Business Universitas Sumatera Utara. The population was student using OVO in Faculty of Economics and Business Universitas Sumatera Utara, the number of samples in this study were 100 people with the accidental sampling technique. Data analysis technique that used is analyze descriptive and multiple linear regression. The results of this study indicate that simultaneously the perception, trust and lifestyle have a significant effect on the purchase decision using OVO in Faculty of Economics and Business Universitas Sumatera Utara. The partial test shows that the risk perception, trust and lifestyleeach have a positive and significant effect on the purchase decision using OVO in Fakulty of Economics and Business Universitas Sumatera Utara. The result of research partially show that risk perception, tust and lifestyle have a positive and significant effect on purchasing decisions using OVO at the Faculty of Economics and Business Universitas Sumatera Utara.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui dan menganalisis persepsi risiko, kepercayaan dan gaya hidup terhadap keputusan pembelian menggunakan OVO di Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Sumatera Utara. Populasi dalam penelitian ini adalah mahasiswa pengguna OVO di Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Universitas Sumatera Utara yang tidak diketahui jumlahnya. Jumlah sampel dalam penelitian ini adalah 100 orang dengan teknik pengambilan sampel accidental sampling.Teknik analisis data yang digunakan adalah analisis deskriptif dan analisis linear berganda. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa secara serempak persepsi risiko, kepercayaan dan gaya hidupberpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian menggunakan OVO di Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Sumatera Utara. Hasil penelitian secara parsial menunjukkan bahwa persepsi risiko, kepercayaan dan gaya hidup berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian menggunakan OVO di Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Sumatera Utara.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectPersepsi Risikoen_US
dc.subjectKepercayaanen_US
dc.subjectGaya Hidupen_US
dc.subjectKeputusan Pembelianen_US
dc.titlePersepsi Risiko, Kepercayaan dan Gaya Hidup Terhadap Keputusan Pembelian Menggunakan OVO di Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Sumatera Utaraen_US
dc.typeSkripsi Sarjanaen_US
dc.identifier.nimnipnik170521106


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record