Show simple item record

dc.contributor.advisorSembiring, Beby Karina F
dc.contributor.authorPutra, Ridho Tri
dc.date.accessioned2020-05-05T03:44:34Z
dc.date.available2020-05-05T03:44:34Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/25639
dc.description91 Halamanen_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine and analyze the effect of price, pro-motion, and service quality on the decision to use Grabbike to students of the Faculty of Economics and Business, University of North Sumatra. This research is an associative research with a quantitative approach. The population of this re-search is the management class of 2018, Faculty of Economics and Business, Uni-versity of North Sumatra whose numbers are unknown. The sample in this study amounted to 76 people with accidental sampling techniques. The analysis tech-nique used is multiple linear regression. The results of this study simultaneously variable price, promotion, service quality significantly influence the decision to use Grabbike on the students of the Faculty of Economics and Business, University of North Sumatra. Partially, the price value has no significant positive effect on the decision to use Grabbike on the students of the Faculty of Economics and Busi-ness, University of North Sumatra. While the promotion variables and service quality variables respectively had a significant positive effect on the decision to use Grabbike on the students of the Faculty of Economics and Business, Universi-ty of North Sumatra.en_US
dc.description.abstractTujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui dan menganalisis pengaruh harga, promosi, dan kualitas pelayanan terhadap keputusan menggunakan Grabbike pada mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Sumatera Utara. Penelitian ini adalah penelitian asosiatif dengan pendekatan kuantitaif. Populasi penelitian ini adalah mahasiswa manajemen angkatan 2018 Fakultas Ekonomi dan Bisnis Uni-versitas Sumatera Utara yang jumlah nya tidak di ketahui. Sampel dalam penelitian ini berjumlah 76 orang dengan teknik accidental sampling. Teknik analisis yang digunakan adalah regresi linear berganda. Hasil penelitian ini secara serempak variabel harga, promosi, kualitas pelayanan berpengaruh signifikan terhadap keputusan menggunakan Grabbike pada mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Sumatera Utara. Secara parsial nilai harga berpengaruh pos-itif tidak signifikan terhadap keputusan menggunakan Grabbike pada mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Sumatera Utara. Sedangkan variabel promosi dan variabel kualitas pelayanan masing-masing berpengaruh positif signif-ikan terhadap keputusan menggunakan Grabbike pada mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Sumatera Utara.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectHargaen_US
dc.subjectPromosien_US
dc.subjectKualitas Pelayananen_US
dc.subjectKeputusan Menggunakanen_US
dc.titlePengaruh Harga, Promosi, dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Menggunakan Grab Bike pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Sumatera Utaraen_US
dc.typeSkripsi Sarjanaen_US
dc.identifier.nimnipnik170521149


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record