Show simple item record

dc.contributor.advisorRangkuti, Rahmadsyah
dc.contributor.advisorYusuf, Muhammad
dc.contributor.authorGinting, Sinta Putri Amelia
dc.date.accessioned2020-07-22T04:16:12Z
dc.date.available2020-07-22T04:16:12Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/26872
dc.description56 Halamanen_US
dc.description.abstractThe title of this research is "Stylistic Analysis on Woman Commercial Product Advertisement"". The objectives of this research are to find out the types of the language style used in selected Woman Commercial Product Advertisement and to explain the function of language style in selected Woman Commercial Product Advertisement. The concepts of stylistic is analyzed by using William Wells theory. Qualitative research method is used in analyzing this research. The result of this research shows that some types of the language style are found in the data, the researcher found that hard cell style mostly appears in women product advertisements based on William Wells theory. The researcher found 4 hard cell style, 3 fot cell, 2 the slice of life and 1 demonstration. The language style can be easier to understand by using the theory to analyze The Woman Commercial Product Advertisement also revealed from the sociolinguistics approach by Chaer and Agustina. It shows the condition of a language phenomenom that happened in Commercial Product Advertisement.en_US
dc.description.abstractJudul penelitian ini adalah "Analisis Gaya pada Iklan Produk Komersial Wanita" ". Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui jenis-jenis gaya bahasa yang digunakan dalam Iklan Produk Komersial Wanita Terpilih dan untuk menjelaskan fungsi gaya bahasa pada Iklan Produk Komersial Terpilih. Konsep gaya dianalisis dengan menggunakan teori William Wells. Metode penelitian kualitatif digunakan dalam menganalisis penelitian ini. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa beberapa jenis gaya bahasa ditemukan dalam data, penulis menemukan bahwa Hard Cell sebagian besar muncul dalam iklan produk wanita berdasarkan teori William Wells. Penulis menemukan 4 gaya Bahasa Hard Cell, 3 gaya Bahasa Soft Cell, 2 gaya Bahasa Slice of Life Gaya Bahasa, dan 1 gaya bahasa Demonstration. Gaya Bahasa dapat lebih mudah dipahami dengan menggunakan teori untuk menganalisis Iklan Produk Komersial Wanita juga diungkapkan dari pendekatan sosiolinguistik oleh Chaer dan Agustina. Ini menunjukkan kondisi suatu fenomenom bahasa yang terjadi pada Iklan Produk Komersial.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectSosiolinguistiken_US
dc.subjectStilistikaen_US
dc.subjectIklanen_US
dc.subjectDomain Sumberen_US
dc.subjectDomain Targeten_US
dc.titleStylistic Analysis on Woman Commercial Product Advertisementsen_US
dc.typeSkripsi Sarjanaen_US
dc.identifier.nimnipnik150705093


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record