• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Fakultas Ekonomi dan Bisnis
    • Departemen Manajemen
    • Skripsi Sarjana
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Fakultas Ekonomi dan Bisnis
    • Departemen Manajemen
    • Skripsi Sarjana
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Pengaruh Kreativitas dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Oh-Dough di Jalan Ringroad Medan

    Thumbnail
    View/Open
    Fulltext (2.188Mb)
    Date
    2019
    Author
    Madani, Luthfi
    Advisor(s)
    Sebayang, Muly Kata
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    The purpose of this study was to determine the influence of creativity and quality of service to Oh-Dough customer satisfaction at jalan ringroad Medan. The population in this study are young people or students whose customer data is taken from the Oh-Dough company, namely 250 customers. The sample in this study using a purposive sampling consisting of 71 respondents who are teenagers and students. Data analysis technique used is descriptive analysis techniques and multiple linear regression analysis techniques. In the results showed that the creativity and quality of service simultaneously significant effect on customer satisfaction. Partial test shows that the creativity and quality of service respectively positive and significant impact on customer satisfaction.
     
    Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh kreativitas dan kualitas pelayanan terhadap kepuasaan pelanggan Oh-Dough di jalan ringroad Medan. Populasi dalam penelitian ini adalah anak muda atau mahasiswa yang data pelanggannya diambil dari perusahaan Oh-Dough berjumlah 250 pelanggan. Sampel dalam penelitian ini menggunakan purposive sampling yang terdiri dari 71 responden yang merupakan anak muda dan mahasiswa. Teknik analisis data yang digunakan adalah teknik analisis deskriptif dan teknik analisis regresi linear berganda. Hasil penelitian menunjukkan bahwa kreativitas dan kualitas pelayanan secara serempak berpengaruh signifikan terhadap kepuasaan pelanggan. Uji parsial menunjukkan bahwa kreativitas dan kualitas pelayanan masing-masing berpengaruh positif dan signifikan terhadap kepuasaan pelanggan.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/27458
    Collections
    • Skripsi Sarjana [860]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara (RI-USU)
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara (RI-USU)
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV