Show simple item record

dc.contributor.advisorDarnius, Open
dc.contributor.authorAlviandy, Dwi
dc.date.accessioned2018-09-27T01:02:11Z
dc.date.available2018-09-27T01:02:11Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otherAkhmad Danil
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/6806
dc.description160823013en_US
dc.description.abstractFactor analysis is a class of procedures used to reduce data or summarize, from variables that are converted into small variables, eg from the old 15 variables converted into 4 or 5 new variables called factors and still contain most of the information contained in the original variable . In this study using factor analysis methods to find out what are the dominant factors that influence consumers interested in using Samsung smartphones. Based on the research result, there are 2 dominant factors that can influence the consumers interested in using Samsung smartphone that is quality factor (45,784%) and feature and specification factor (22,350%). Both factors give the cumulative diversity proportion of 68, 134%.en_US
dc.description.abstractAnalisis faktor merupakan suatu kelas prosedur yang dipergunakan untuk mereduksi data atau meringkas, dari variabel yang banyak diubah menjadi sedikit variabel, misalnyan dari 15 variabel yang lama diubah menjadi 4 atau 5 variabel baru yang disebut faktor dan masih memuat sebagian besar informasi yang terkandung dalam variabel asli. Pada penelitian ini menggunakan metode analisis faktor untuk mengetahui apa saja faktor-faktor dominan yang mempengaruhi konsumen tertarik menggunakan smartphone Samsung. Berdasarkan hasil penelitian diperoleh 2 faktor dominan yang dapat mempengaruhi konsumen tertarik menggunakan smartphone Samsung yaitu faktor kualitas (45,784 %) dan factor fitur dan spesifikasi (22,350 %). Kedua faktor tersebut memberikan proporsi keragaman kumulatif sebesar 68, 134 %.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectFactor Analysisen_US
dc.subjectProduct Moment Correlationen_US
dc.subjectCorrelation Matrixen_US
dc.subjectVariansen_US
dc.subjectDataen_US
dc.titleFaktor-faktor yang Mempengaruhi Konsumen Tertarik Menggunakan Smartphone Samsung dengan Metode Analisis Faktoren_US
dc.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record