Show simple item record

dc.contributor.advisorSafrin
dc.contributor.authorOktaviani, Ervina
dc.date.accessioned2018-11-13T06:49:16Z
dc.date.available2018-11-13T06:49:16Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otherZulhelmi
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/8262
dc.description140904201en_US
dc.description.abstractThis research is entitled "Advertising and Buying Interest in a Hypereality Viewpoint (Correlational Study of the Effect of Hyperreality in Cosmetic Advertising on Cosmetic Purchasing Interests in Communication Students in Social Sciences)". This study aims to determine the effect of hyperreality in cosmetic advertising on the interest in buying cosmetics in communication science students at FISIP USU. The theories used in this research are communication theory, mass communication, marketing communication, advertising, Jean Baudrillad's hyperreality thinking, and AIDDA theory, and buying interest. This research method is a quantitative research method. Determination of informants using purposive sampling technique. The research subjects in this study were 77 students of USU FISIP communication science who had watched the Vaseline ad version of Sun + Pollution Protection. Respondents were obtained by using the Taro Yamane formula. Data obtained from the field was obtained through library research and questionnaire distribution. Data analysis techniques are descriptive analysis, correlational analysis, and hypothesis testing using Rank Spearman from the IBM SPSS Statistics Subsciption application program, with Ha results being rejected, which means that there is no hyperreality effect in cosmetic advertising on cosmetic buying interest in communication science students in USU FISIP.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini berjudul “Iklan Dan Minat Beli Dalam Sudut Pandang Hiperealitas (Studi Korelasional Pengaruh Hiperealitas Dalam Iklan Kosmetik Terhadap Minat Beli Kosmetik Pada Mahasiswi Ilmu Komunikasi Di Fisip Usu)”. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh hiperealitas dalam iklan kosmetik terhadap minat beli kosmetik pada mahasiswi ilmu komunikasi di fisip usu. Adapun teori yang digunakan dalam penelitian ini adalah teori komunikasi, komunikasi massa, komunikasi pemasaran, iklan, pemikiran hiperrealitas Jean Baudrillad, dan teori IDDA, dan minat beli. Metode penelitian ini adalah metode peneltiian kuantitatif. Penentuan informan menggunakan teknik purposive sampling. Subjek penelitian dalam penelitian ini adalah 77 orang mahasiswi ilmu komunikasi FISIP USU yang pernah menonton iklan Vaseline versi Sun+Pollution Protection. Responden didapat dengan menggunakan rumus Taro Yamane. Data yang diperoleh dari lapangan diperoleh melalui penelitian kepustakaan dan penyebaran kuisioner. Teknik analisa data yang dilakukan adalah analisa deskriptif, analisa korelasional, dan uji hipotesa dengan menggunakan Rank Spearman dari program aplikasi IBM SPSS Statistics Subsciption, dengan perolehan hasil Ha ditolak yang berarti tidak terdapat pengaruh hiperealitas dalam iklan kosmetik terhadap minat beli kosmetik pada mahasiswi ilmu komunikasi di FISIP USU.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUnivesitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectMass Communicationen_US
dc.subjectHiperrealityen_US
dc.subjectUSU Studentsen_US
dc.titleIklan dan Minat Beli Dalam Sudut Pandang Hiperealitas (Studi Korelasional Pengaruh Hiperealitas Dalam Iklan Kosmetik Terhadap Minat Beli Kosmetik pada Mahasiswi Ilmu Komunikasi di FISIP USU)en_US
dc.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record