Analisis Hubungan Bauran Pemasaran dengan Keputusan Pembelian Chicken Holic di Kota Medan

View/ Open
Date
2018Author
Agustina
Advisor(s)
Iskandarini
Sebayang, Thomson
Metadata
Show full item recordAbstract
This research method used Rank Spearman Correlation Test and descriptive analysis in which the tabulation of data used Likert scale. Determination of research areaconducted in purposive that was in Medan and the method of collecting data used primary and secondary data.
The result of the research concludes that the indicator of product quality, taste of product, price affordability and advertising (brochure) that positively related and significant with purchase decision of Chicken Holic, whereas the indicator of product brand, health of product, the appropriateness of quality with price, store location, atmosphere and store decoration, specialization of product in outlet, stock of product in outlet, store layout, advertising (instagram), sales personal and sales promotion that positively related and insignificant with the purchase decision of Chicken Holic. However, the indicator of product packaging and the convenience of the outlet that negatively related and insignificant with the purchase decision of Chicken Holic. Tujuan penelitian ini adalah untuk menganalisis hubungan bauran pemasaran (produk, harga, tempat dan promosi) dengan keputusan pembelian Chicken Holic di Kota Medan.
Metode penelitian ini menggunakan Uji Korelasi Rank Spearman dan analisis deskriptif yang pengolahan datanya menggunakan skala Likert.Penentuan daerah penelitian dilakukan secara purposive yaitu di Kota Medan dan metode pengumpulan datanya menggunakan data primer dan sekunder.
Hasil penelitian menyimpulkan bahwa indikator kualitas produk, rasa produk, keterjangkauan harga dan periklanan (brosur) berhubungan positif dan signifikan dengan keputusan pembelian Chicken Holic, sedangkan indikator merek produk, kesehatan produk, kesesuaian kualitas dengan harga, lokasi gerai, suasana dan dekorasi gerai, spesialisasi produk pada gerai, persediaan produk pada gerai, tata letak gerai, periklanan (instagram), personal penjualan dan promosi penjualan berhubungan positif dan tidak signifikan dengan keputusan pembelian Chicken Holic. Namun, indikator kemasan produk dan kenyamanan gerai berhubungan negatif dan tidak signifikan dengan keputusan pembelian Chicken Holic.
Collections
- Skripsi Sarjana [517]