Show simple item record

dc.contributor.advisorSembiring, Matius CA
dc.contributor.advisorRangkuti, Rahmadsyah
dc.contributor.authorSimamora, Indah
dc.date.accessioned2019-01-10T01:14:07Z
dc.date.available2019-01-10T01:14:07Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/10404
dc.description.abstractThis thesis is titled “The Influence Of Emotional Intelligence Improving Student’s Speaking Skill at SMP KALAM KUDUS I MEDAN “A PSYCHOLINGUISTIC ANALYSIS”. In this thesis the object analyzed is the third grade of SMP KALAM KUDUS I MEDAN by using English speaking and questionnare test as a data collection instrument distributed on December 04, 2017 until December 11, 2017. Ability in speaking is very important for social life because through talking with a good vocabulary mastery will give understanding to others as a tool to communicate well. The influence of skill development cannot be separated from the ability that is owned where EQ is very supportive to get the skills to speak. Then students must have self-awareness, self-regulation, self-motivation, empathy, foster relationships. And related to the conditions that must be possessed in the skills of speaking, namely intelligence, desire, communicate, motivation and personality. The researcher chose a quantitative research method which is a good way to test and measure the level of emotional intelligence and speaking ability of students and interpret the results of research in terms of numerical statistics. The achievement of research objectives is to know emotional intelligence (EQ), speaking skills of third grade students SMP KALAM KUDUS I MEDAN. Researchers used tests and questionnaires to obtain research data. The analysis results are known to 20 students. From the calculation of X 100%=N the emotional intelligence score is directly proportional to the students' speaking skills. Controlling in self well in understanding emotional intelligence improves students' ability in speaking skills.en_US
dc.description.abstractSkripsi ini berjudul “The Influence Of Emotional Intelligence Improving Student’s Speaking Skill at SMP KALAM KUDUS I MEDAN “A PSYCHOLINGUISTIC ANALYSIS”. Dalam skripsi ini objek yang dianalisis adalah siswa kelas III SMP KALAM KUDUS I MEDAN dengan menggunakan tes berbicara bahasa Inggris dan kusioner sebagai instrumen pengumpulan data yang di distribusikan pada tanggal 04 Desember 2017 sampai dengan 11 Desember 2017. Kemampuan dalam berbicara sangat penting bagi kehidupan sosial karena melalui berbicara dengan penguasaan kosa kata yang baik akan memberikan kepemahaman terhadap orang lain sebagai alat untuk berkomunikasi dengan baik. Pengaruh perkembangan keterampilan tersebut tidak terlepas dari kemampuan yang dimiliki. Dimana EQ sangat menunjang untuk mendapat keterampilan berbicara. Maka siswa harus memiliki kesadaran diri, pengaturan diri, motivasi diri, empati, membina hubungan. Dan berkaitan dengan kondisi yang harus dimiliki dalam keterampilan berbicara, yaitu kecerdasan, keinginan, berkomunikasi, motivasi dan kepribadian. Peneliti memilih metode penelitian kuantitatif yang merupakan cara yang tepat untuk menguji dan mengukur tingkat kecerdasan emosional dan kemampuan berbicara siswa dan menafsirkan hasil penelitian dalam analisis statistik deskriptif. Pencapaian tujuan penelitian adalah mengetahui kecerdasan emosional (EQ), keterampilan berbicara siswa kelas III SMP KALAM KUDUS I MEDAN. Peneliti menggunakan tes dan kuesioner untuk mendapatkan data penelitian. Hasil analisis diketahui 20 siswa. Dari perhitungan X 100%=N diatas, skor kecerdasan emosional berbanding lurus dengan keterampilan berbicara siswa. Mengontrol diri dengan baik dalam pemahaman kecerdasan emosional meningkatkan kemampuan siswa dalam keterampilan berbicara.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectPsycholinguistic Analysisen_US
dc.subjectEmotional Intelligence (EQ)en_US
dc.subjectSpeaking Skillen_US
dc.titleThe Influence of Emotional Intelligence in Improving Student’s Speaking Skill at SMp Kalam Kudus 1 Medan: A Psycholinguistic Analysisen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM130705139en_US
dc.identifier.submitterAkhmad Danil
dc.description.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record