Attitude in Forbes Website News Articles: an Appraisal Analysis
View/ Open
Date
2018Author
Luthfi, Farid
Advisor(s)
Sinar, T. Silvana
Lubis, Masdiana
Metadata
Show full item recordAbstract
This thesis is entitled ―attitude in Forbes Website News Articles: An Appraisal Analysis‖. It is to seek out the attitude of Forbes Website News Article author which based on the contents occurred. The aim of the research is to classify the attitude devices and its realization. This research is employed the theory of Martin and White‘s appraisal (2005) which concerned with evaluation: the kinds of attitudes that are negotiated in a text, the strength of the feeling involved and the ways in which values are sourced and readers aligned. The data were collected from the five news articles in Forbes website purposively. The methodology of this research applied descriptive qualitative method. This research applied a qualitative data analysis introduced by Miles, Huberman, and Saldana (2014). The result of the study showed that (1) (207) positive Judgement dominantly occurred in Forbes Website News Article whereas (79) negative judgement; it was followed by (101) positive affect whereas (63) negative affect; and the last (38) positive appreciation whereas (8) negative appreciation from 255 out of 309 sentences that contained attitude device and 498 appraising items. (2) Based on the above result, it can be decided that the realization of the attitude devices did not only occurred hoax but it also built the trustworthiness of readers to find out genuine information and reference especially for the businessman as Forbes Website‘s aim. Skripsi ini berjudul ―Attitude in Forbes Website News Articles: An Appraisal Analysis‖. Skrispi ini mengenai klasisfikasi Attitude yang ditemukan pada penulis berita artikel di website Forbes yang berdasarkan pada isi artikel yang terjadi. Penelitian ini bertujuan untuk mengklasifikasi Alat Attitude dan realisasi nya. Penelitian ini menerapkan teori Appraisal yang dicetuskan oleh Martin dan White (2005) yang mengenai jenis Attitude yang terdapat dalam teks, keuatan perasaan yang terlibat serta cara cara menilai yang bersumber dan selaras pada pembaca. Data dikumpulkan dari lima berita artikel pada website Forbes secara purposif. Metodologi penelitian yang diterapkan yaitu metode deskriptif kualitatif. Penelitian ini menerapkan teori Miles, Huberman, dan Saldana pada penelitian data kualitatif analisis (2014). Hasil dari penelitian menunjukan bahwa (1) secara dominan ada (207) Positive Judgement yang terdapat pada berita artikel di Forbes website sedangkan itu ada (79) Negative Judgement; kemuadian hal itu diikuti oleh (101) Positive Affect dan (63) Negative Affect; dan yang terakhir, ada (38) Positive Appreciation dan (8) Negative Appreciation dari 310 kalimat dan 498 penilaian item. (2) berdasarkan dari hasil yang diatas, hal ini dapat diputuskan bahwa realisasi Attitude tidak hanya mengandung hoax tapi itu juga membangun kepercayaan pembaca untuk menemukan informasi dan referensi secara benar khusus nya pada pebisnis seperti apa tujuan website Forbes.
Collections
- Undergraduate Theses [842]