• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Agriculture
    • Department of Agribusiness
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Agriculture
    • Department of Agribusiness
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Analisi Usahatani dan Pemasaran Asparagus (Studi Kasus : Desa Suka, Kecamatan Tiga Panah, Kabupaten Karo)

    View/Open
    Fulltext (1.162Mb)
    Date
    2017
    Author
    Naibaho, David Koko
    Advisor(s)
    Hasyim, H. Hasman
    Lubis, Satia Negara
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    The objective of the research was to explain the management asparagus agribusiness, to find out its production cost, revenue, and income, its financial feasibility, and its marketing channel in the research area. The research used descriptive method, simple tabulation, and feasibility analysis. The samples were 15 asparagus farmers, taken by using census sampling technique. The result of the research showed that asparagus agribusiness in the research area was feasible to be carried out with the mean R/C value of 2.56. There were two marketing channels in the research area; channel 1: farmers – collectors – consumers; channel 2: farmers – collectors – retailers – consumers. It was found that the two asparagus marketing channels were efficient because E-value >1 was 1.58 and 2.64.
     
    Tujuan penelitian adalah untuk menjelaskan pengelolaan usahatani asparagus, untuk mengetahui besar biaya produksi, penerimaan dan pendapatan usahatani asparagus, untuk mengetahui kelayakan finansial usahatani asparagus dan untuk mengetahui saluran pemasaran asparagus di daerah penelitian. Metode penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah analisis deskriptif, tabulasi sederhana dan analisis kelayakan. Responden untuk petani yang melakukan usahatani asparagus dengan menggunakan metode sensus yaitu sebanyak 15 petani. Hasil penelitian diperoleh pengelolaan usahatani asparagus di daerah penelitian layak diusahakan dengan rata-rata nilai R/C adalah 2,56. Terdapat 2 saluran pemasaran asparagus di daerah penelitian yaitu Saluran I adalah petani, pedagang pengumpul, konsumen. Saluran II adalah petani, pedangan pengumpul, pedagang pengecer, konsumen. Kedua saluran pemasaran asparagus sudah efisien karena nilai E >1 yaitu 1,58 dan 2,64.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/10796
    Collections
    • Undergraduate Theses [2461]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV