Frequency and Attitudes of Code-Switching and Codemixing in the ESP Classroom
View/ Open
Date
2018Author
Avisha, Rizka Nur
Advisor(s)
Muchtar, Muhizar
Rangkuti, Rahmadsyah
Metadata
Show full item recordAbstract
This thesis entitled Frequency and Attitudes of Code-Switching and Code-Mixing
in The ESP Classroom. This thesis was based on sociolinguistics study. The aims of
the research were to find out the extent of CS/CM occur in the classroom, to find out
the lecturers’ attitudes towards code switching and code mixing in the ESP
classroom context, to find out the students’ attitudes towards code switching and
code mixing in the ESP classroom context. In achieving the intentions of this
researcher, the explanation about the attitudes towards CS/CM which developed by
Ariffin, Kamisah & Misyana Susanti Husin would guide the researcher. This
research employed descriptive quantitative method. All of the data were taken from
the statements which were given by the students in the form of questionnaires. It was
found that lecturer English Language skill is usually sufficient enough in delivering
lectures in that language. Otherwise, some students’ English Language skills are not
sufficient enough to handle the curriculum. Skripsi ini berjudul Frequency and Attitudes of Code-Switching and Code-
Mixing in The ESP Classroom. Penelitian ini didasari oleh ilmu sosiolinguistik.
Tujuan penelitian ini adalah untuk menemukan tingkat alih kode dan campur kode
yang terjadi dikelas, menemukan sikap dosen terhadap alih kode dan campur kode
dikelas dan menemukan sikap mahasiswa terhadap alih kode dan campur kode
dikelas. Untuk mencapai tujuan tersebut, penjelasan tentang sikap terhadap alih kode
dan campur kode yang dikembangkan oleh Ariffin, Kamisah & Misyana Susanti
Husin telah membimbing peneliti. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif
kuantitatif. Semua data diambil dari pernyataan yang diberikan oleh mahasiswa
dalam bentuk angket. Penelitian ini menemukan bahwa kemampuan bahasa inggris
dosen cukup mumpuni untuk menyampaikan mata kuliah dengan bahasa tersebut.
Sementara, kemampuan bahasa inggris beberapa mahasiswa tidak cukup baik untuk
menerima kurikulum pembelajaran.
Collections
- Undergraduate Theses [842]