Show simple item record

dc.contributor.advisorMuchtar, Muhizar
dc.contributor.advisorRangkuti, Rahmadsyah
dc.contributor.authorAvisha, Rizka Nur
dc.date.accessioned2019-01-30T01:59:53Z
dc.date.available2019-01-30T01:59:53Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/11005
dc.description.abstractThis thesis entitled Frequency and Attitudes of Code-Switching and Code-Mixing in The ESP Classroom. This thesis was based on sociolinguistics study. The aims of the research were to find out the extent of CS/CM occur in the classroom, to find out the lecturers’ attitudes towards code switching and code mixing in the ESP classroom context, to find out the students’ attitudes towards code switching and code mixing in the ESP classroom context. In achieving the intentions of this researcher, the explanation about the attitudes towards CS/CM which developed by Ariffin, Kamisah & Misyana Susanti Husin would guide the researcher. This research employed descriptive quantitative method. All of the data were taken from the statements which were given by the students in the form of questionnaires. It was found that lecturer English Language skill is usually sufficient enough in delivering lectures in that language. Otherwise, some students’ English Language skills are not sufficient enough to handle the curriculum.en_US
dc.description.abstractSkripsi ini berjudul Frequency and Attitudes of Code-Switching and Code- Mixing in The ESP Classroom. Penelitian ini didasari oleh ilmu sosiolinguistik. Tujuan penelitian ini adalah untuk menemukan tingkat alih kode dan campur kode yang terjadi dikelas, menemukan sikap dosen terhadap alih kode dan campur kode dikelas dan menemukan sikap mahasiswa terhadap alih kode dan campur kode dikelas. Untuk mencapai tujuan tersebut, penjelasan tentang sikap terhadap alih kode dan campur kode yang dikembangkan oleh Ariffin, Kamisah & Misyana Susanti Husin telah membimbing peneliti. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif kuantitatif. Semua data diambil dari pernyataan yang diberikan oleh mahasiswa dalam bentuk angket. Penelitian ini menemukan bahwa kemampuan bahasa inggris dosen cukup mumpuni untuk menyampaikan mata kuliah dengan bahasa tersebut. Sementara, kemampuan bahasa inggris beberapa mahasiswa tidak cukup baik untuk menerima kurikulum pembelajaran.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectCode Switchingen_US
dc.subjectCode Mixingen_US
dc.subjectExtenten_US
dc.subjectLecturers’ Attitudes Students’ Attitudesen_US
dc.titleFrequency and Attitudes of Code-Switching and Codemixing in the ESP Classroomen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM130705037en_US
dc.identifier.submitterAkhmad Danil
dc.description.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record