• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Economics and Business
    • Department of Accounting
    • Master Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Economics and Business
    • Department of Accounting
    • Master Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Analisis Faktor – Faktor yang Mempengaruhi Pengungkapan Corporate Social Responsibility Perusahaan Consumer Goods yang Terdaftar di Bei Periode 2014 - 2016

    View/Open
    Fulltext (2.499Mb)
    Date
    2018
    Author
    Situmorang, Resvina
    Advisor(s)
    Abubakar, Erwin
    Badaruddin
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    This research aims to determine the factors that influence the level of Corporate Social Responsibility Disclosures by testing the effect of profitability, leverage, corporate size, board of executive , board of committee size and institutional ownership on corporate social responsibility disclosures index. Sample used are consumer goods sector companies that listed on Indonesia Stock Exchange for period 2014 -2016. The population was 43 consumer goods companies, so that was selected 31 consumer goods companies. The sources of the data were taken from audited financial reports and annual reports and sustainability report, if any. This research uses quantitative approach with multiple linier regression analysis. The results show that profitability and board of executive have a positive effect on corporate social responsibility disclosures. There is no evidence to suggest that leverage, corporate size , board of committee size and institutional ownership have any effect on corporate social responsibility disclosures.
     
    Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menganalisis faktor – faktor yang mempengaruhi pengungkapan corporate social responsibility pada perusahaan consumer goods yang terdaftar di BEI. Jenis penelitian yang digunakan adalah penelitian kausal. Populasi dalam penelitian ini sejumlah 43 perusahaan consumer goods yang terdaftar di BEI. Metode penentuan sampel dengan menggunakan purposive sampling yaitu metode pemilihan sampel dengan krieteria, sehingga dari populasi tersebut menjadi 31 sampel perusahaan consumer goods. Data dalam penelitian ini adalah data sekunder. Pengujian hipotesis menggunakan analisis regresi berganda dengan program SPSS. Hasil penelitian ini membuktikan bahwa profitabilitas, leverage, ukuran perusahaan, dewan komisaris, dewan komite, dan kepemilikan saham publik berpengaruh siginifikan terhadap pengungkapan corporate social responsibility secara simultan. Secara parsial leverage, ukuran perusahaan, dewan komite, dan kepemilikan saham publik tidak berpengaruh signifikan terhadap pengungkapan corporate social responsibility, sedangkan profitabilitas dan dewan komisaris berpengaruh signifikan terhadap pengungkapan corporate social responbsibility pada perusahaan consumer goods yang terdaftar di BEI.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/11749
    Collections
    • Master Theses [1362]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV