• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Engineering
    • Department of Industrial Engineering
    • Master Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Engineering
    • Department of Industrial Engineering
    • Master Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Analisis Perilaku Konsumen dalam Memilih Operator Telekomunikasi

    View/Open
    fulltext (3.515Mb)
    Date
    2018
    Author
    Ginting, Lisa Melvi
    Advisor(s)
    Nasution, Harmein
    Hidayati, Juliza
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Telekomunikasi saat ini, merupakan kebutuhan yang tidak dapat ditinggalkan. Dengan sistem teknologi telekomunikasi saat ini, maka memudahkan masyarat untuk berinteraksi. Salah satu teknologi telekomunikasi adalah dengan penggunaan telepon selular. Namun, saat ini bisnis telekomunikasi ada pada masa jenuh. Dengan banyaknya perusahaan dalam bidang ini dan semakin jenuhnya bisnis ini, maka persaingan pun terasa semakin ketat. Persaingan yang ketat menuntut perusahaan mengetahui bagaimana perilaku konsumen dalam memilih operator agar tetap memperoleh pangsa pasar. Penawaran produk sesuai dengan perilaku konsumen memiliki ongkos yang lebih murah daripada mengubah perilaku konsumen dalam memilih operator seluer. Dari hasi pengolahan data diketahui bahwa merek, jaringan, dan distribusi merupakan variabel yang paling memiliki hubungan signifikan terhadap perilaku konsumen dalam membeli.
     
    Today, telecommunication is highly needed. Telecommunication technological system facilitates people to interact, especially by using cellular phones. However, business in telecommunication also has its own saturation point. By so many businesses in this field which makes it more saturated, competitiveness becomes tighter. This condition has made a company know how to detect consumer behavior through their preference in selecting operators in order to get market segmentation. Offering a product which is in accordance with consumer behavior will have cheaper cost than changing consumer behavior in selecting cellular operators. From data processing, it was found that brand, network, and distribution are the variables which had significant correlation with consumer behavior in selecting operators.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/12296
    Collections
    • Master Theses [185]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV