English Spelling Error in Writing Narrative Text Made by Argha Education Center Student
View/ Open
Date
2018Author
Sarah, Siti May
Advisor(s)
Siregar, M. Syafi'i
Metadata
Show full item recordAbstract
This study aims at investigating spelling errors committed by senior high school
students at Argha Education Center. The participants in this study were 10 high
school senior students. The participants’ essays in listening class will used as the data
of the study. Data were analyzed based on Cook’s classification of spelling errors.
The results of the study show three types of spelling errors, substitution errors,
insertion errors, and omission errors. In addition, results indicate that the difference
between English and Indonesia writing system is one of the major causes for
students’ errors. From all of the three types of error, the substitution is the most
common error that committed by 10 students. Hopefully, The results of this study
will be useful for any related study of English spelling error by students. Penelitian ini bertujuan untuk menyelidiki kesalahan ejaan yang dilakukan oleh
siswa SMA di Argha Education Center. Para peserta dalam penelitian ini adalah
10 siswa SMA. Esai peserta di kelas listening digunakan untuk menjadi data
penelitian. Selanjutnya, data dianalisis berdasarkan klasifikasi kesalahan ejaan
Cook. Hasil penelitian menunjukkan tiga jenis kesalahan ejaan, kesalahan
substitusi, kesalahan penyisipan, dan kesalahan kelalaian. Selain itu, hasil
menunjukkan bahwa perbedaan antara sistem penulisan bahasa Inggris dan
Indonesia adalah salah satu penyebab utama kesalahan siswa. Dari semua tiga
jenis kesalahan, substitusi adalah kesalahan paling umum yang dilakukan oleh
siswa. Penulis berharap hasil dari study ini akan berguna sebagai informasi yang
berhubungan dengan kesalahan pengejaan dalam bahasa inggris yang dilakukan
oleh siswa sekolah menengah keatas.
Collections
- Diploma Papers [280]