Show simple item record

dc.contributor.advisorPratama, Diah Rahayu
dc.contributor.advisorAdha, T. Kasarullah
dc.contributor.authorRukmana, Siti Afta
dc.date.accessioned2019-03-20T02:21:11Z
dc.date.available2019-03-20T02:21:11Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/12614
dc.description.abstractLiterary works are a reflection of human life. Various events that occur in human life can be expressed through literary works. A literary work usually contains a moral message that can be in the form of life values, one of which is the value of education. This study aims to describe the values of education in the Little Big Master film and what are the benefits of these educational values to solve the problem. The theoretical basis used is the theory of sociology of literature. The data source in this study was the Little Big Mater film directed by Adrian Kwan, which was released on March 19, 2015. The data collection method used was library research then continued with the technique of referring and noting. While the method of data analysis is done by Miles Huberman analysis technique, namely data reduction, data presentation and verification. This research can contribute to an understanding of the values contained in the film Little Big Master and provide an understanding of the theory of sociology of literature to the reader. Based on the research findings in the film Little Big Master, it can be concluded that the values of education can be divided into four forms, namely the value of moral education, the value of social education, the value of cultural education and the value of religious education. All of these values have great benefits for solving problems faced by residents who want to save the school that at that time wanted to be closed by the government because of the absence of students at school.en_US
dc.description.abstractKarya sastra merupakan cerminan kehidupan manusia. Berbagai peristiwa yang terjadi dalam kehidupan manusia dapat diungkapkan melalui karya sastra.Sebuah karya sastra biasanya berisi pesan moral yang dapat berupa nilai-nilai kehidupan, salah satunya nilai pendidikan. Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan nilai-nilai pendidikan dalam film Little Big Master dan apa saja manfaat dari nilai-nilai pendidikan tersebut untuk penyelesaian masalahnya. Landasan teori yang digunakan adalah teori sosiologi sastra. Sumber data pada penelitian ini adalah film Little Big Mater yang disutradarai oleh Adrian Kwan, yang dirilis pada 19Maret2015. Metode pengumpulan data yang digunakan adalah studi kepustakaan kemudian dilanjutkan dengan teknik simak dan catat.Sedangkan metode analisis data dilakukan dengan teknik analisis Miles Huberman, yaitu reduksi data, penyajian data dan verivikasi. Penelitian ini dapat memberikan sumbangan pemahaman tentang nilai-nilai yang terkandung pada film Little Big Master serta memberi pemahaman tentang teori sosiologi sastra pada pembaca.Bedasarkan temuan penelitian pada film Little Big Master ini, dapat disimpulkan bahwa nilai-nilai pendidikan dapat dibagi menjadi empat bentuk yaitu nilai pendidikan moral, nilai pendidikan sosial, nilai pendidikan budaya dan nilai pendidikan religius. Semua nilai ini memiliki manfaat besar bagi penyelesaian masalah yang dihadapi penduduk yang ingin menyelamatkan sekolah yang saat itu ingin ditutup oleh pemerintah karena tidak adanya murid disekolah.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectValuesen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectLiterary Sociologyen_US
dc.subjectFilmen_US
dc.titleAnalisis Nilai-Nilai Pendidikan pada Tokoh dalam Film Little Big Master (Tinjauan Sosiologi Sastra)en_US
dc.title.alternative《可爱的你》电影对社会教育人物分析 《Kě'ài de nǐ》diànyǐng duì shèhuì jiàoyù rénwù fēnxīen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM130710002en_US
dc.identifier.submitterAkhmad Danil
dc.description.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record