• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Cultural Sciences
    • Department of English Literature
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Cultural Sciences
    • Department of English Literature
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Meaning Elements of Yamaha R15 V3 Advertisement in Indonesia and India

    View/Open
    Fulltext (5.017Mb)
    Date
    2019
    Author
    Kemala, Diah
    Advisor(s)
    Lubis, Syahron
    Rangkuti, Rahmadsyah
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    The title of this thesis is “Meaning elements of Yamaha R15 V3 Advertisement in Indonesia and India”. This thesis used qualitative descriptive method with the video of Yamaha R15 V3 advertisement from Indonesia and India as the source of data, and the data used in this study are in the form of signs, symbols and texts. The theory used to analyze the data was proposed by Saussure about sign and meaning proposed by Barthes. The findings of this study consisted of elements which were divided into 61 scenes consisting of signifier (sound-image), signified (concept) and meaning. The elements found in this study for example; movistar 46 which can be signifier while the signified indicate of Rossi’s number; a symbols of Yamaha that can be signifier while the signified is the name of company. The meaning elements found in this study for example; a text, the meaning of text is to convey/tell the viewers about the sfecification and advantages of the product. The finding of this study is expected to be a useful resource for other studies and for the development of semiotic studies toward commercial works.
     
    Judul skripsi ini adalah “Arti dari elemen-elemen pada iklan Yamaha R15 V3 di Indonesia dan India”. Skripsi ini menggunakan metode deskriptif kualitatif dengan video iklan Yamaha R15 V3 dari Indonesia dan India sebagai sumber data, dan data yang digunakan dalam penelitian ini adalah berupa tanda, simbol dan teks. Teori yang digunakan untuk menganalisis data diusulkan oleh Saussure tentang tanda dan arti yang diajukan oleh Barthes. Temuan penelitian ini terdiri dari elemen-elemen yang dibagi menjadi 61 adegan yang terdiri penanda (suara-gambar), tanda (konsep) dan arti. Contoh elemen-elemen yang ditemukan dalam penelitian ini seperti; movistar 46 sebagai penanda sedangkan tandanya adalah merujuk kepada nomor sepeda motor Rossi; sebuah simbol Yamaha yang menjadi penanda sedangkan tandanya adalah nama dari perusahaan. Arti dari elemen yang ditemukan dalam studi ini seperti; sebuah text, arti dari text adalah untuk meyakinkan dan menceritakan kepada pelihat tentang spesifikasi atau kelebihan dari produk tersebut. Temuan penelitian ini berharap dapat menjadi sumber yang berguna untuk studi lain dan untuk pengembangan studi semiotik terhadap karya komersial.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/12933
    Collections
    • Undergraduate Theses [842]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV