dc.contributor.advisor | Rangkuti, Rahmadsyah | |
dc.contributor.advisor | Putri, Dian Marisha | |
dc.contributor.author | Meyly, Rotua | |
dc.date.accessioned | 2019-05-20T02:47:18Z | |
dc.date.available | 2019-05-20T02:47:18Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/14417 | |
dc.description.abstract | This thesis entitled “Bottom-Up and Top-Down Strategies in Listening
Comprehension on Test of English for International Communication (TOEIC)”. The
research was conducted on fifteen students of Medan State Polytechnic from six
major of study. The objectives of this thesis are to find out the result of Medan State
Polytechnic students on Listening Comprehension on TOEIC, to find out the
dominant strategy between Bottom-Up and Top-Down strategy being used, and to
describe the correlation between the strategy and the score. The methodology of
research used for this thesis are quantitave descriptive, qualitative, and correlative
method. Based on data analysis, it was found that among fifteen respondents, seven
students (46.7%) are basic users, six students (39.9%) are independent users, and the
rest of it, or two students (13.4%) are proficient users. The dominant strategy be used
by the respondents is the Top-Down strategy with percentage of 76% while only
68% of for Bottom-Up strategy. Between the strategy being used and the score has
zero correlation. Either the Top-Down or Bottom-Up strategy was used by a
respondent unnecessarily affect the higher of lower score she/he got. Therefore, this
research provides essential information for the respondents about the major problems
made them answer the wrong option: Lack of Vocabulary (Top-Down) or Rapid of
Speak (Bottom-Up) and so that they must put an extra effort to memorize more
vocabularies and practice listening with a various rapid of speak. | en_US |
dc.description.abstract | Skripsi ini berjudul “Bottom-Up and Top-Down Strategies in Listening
Comprehension on Test of English for International Communication (TOEIC)”.
Penelitian ini dilakukan pada lima belas orang mahasiswa Politeknik Negeri Medan
dengan enam jurusan. Tujuan dari penulisan skripsi ini adalah antara lain untuk
menemukan hasil TOEIC tes yang telah dilakukan oleh mahasiswa Politeknik Negeri
Medan, untuk menemukan strategi yang lebih dominan yang digunakan oleh
mahasiswa Politeknik Negeri Medan apakah Bottom-Up atau Top-Down strategi,
dan untuk mendeskripsikan bagaimana korelasi antara Skor TOEIC yang diperoleh
dengan strategi yang digunakan saat tes. Metode penelitian yang digunakan adalah
antara lain metode kuantitatif deskriptif, kualitatif, dan korelatif. Berdasarkan
analisis data ditemukan bahwa dari total lima belas responden, tujuh orang atau
46.7% adalah pengguna bahasa dalam kategori dasar, enam orang atau 39.9% adalah
pengguna bahasa dalam kategori medium, dan dua orang atau 13.4% adalah
pengguna bahasa dalam kategori mahir. Strategi yang dominan digunakan oleh
mahasiswa Politeknik Medan adalah Top-Down strategi dengan presentasi 76%,
sedangkan strategi Bottom-Up adalah 68%. Korelasi yang ditemukan antara strategi
yang digunakan dan skor yang diperoleh bernilai nol. Semakin banyak strategi Top-
Down atau Bottom-Up yang digunakan oleh responden tidak mempengaruhi semakin
tinggi atau semakin rendah skor yang diperoleh. Oleh karena itu, penelitian ini
memberikan informasi penting bagi responden tentang masalah utama yang membuat
mereka menjawab pilihan yang salah yaitu Kurangnya Kosakata (Top-Down) atau
Kecepatan Berbicara (Bottom-Up) dan sehingga mereka harus berupaya ekstra untuk
menghafal lebih banyak kosa kata dan berlatih mendengarkan dengan berbagai
macam kecepatan berbicara. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Universitas Sumatera Utara | en_US |
dc.subject | Strategi Bottom-Up | en_US |
dc.subject | Strategi Top-Down | en_US |
dc.subject | TOEIC | en_US |
dc.subject | Kemahiran
Mendengarkan | en_US |
dc.title | Bottom-Up and Top-Down Strategies in Listening Comprehension on Test of English for International Communication (TOEIC) | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.identifier.nim | NIM160721018 | |
dc.description.pages | 94 Halaman | en_US |
dc.description.type | Skripsi Sarjana | en_US |