Show simple item record

dc.contributor.advisorErwani, Intan
dc.contributor.authorHarahap, Eli Saputri
dc.date.accessioned2019-05-23T02:30:10Z
dc.date.available2019-05-23T02:30:10Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/14682
dc.description.abstractThis study was titled " Image of Masculinity on the Main character in Wu Xia film by Peter Chan 《武侠》电影中主角的男性形象《Wǔxiá》Diànyǐng zhōng zhǔjué de nánxìng xíngxiàng" . The background of this research is based on the interest of literary works on the masculinity of the main characters in martial arts genre films. This study uses the theory of masculinity according to Tuncay and Beynon. The subject matter of this research focuses on the image of masculinity. The main objective of this research was to describe the image of masculinity in Peter Chan's Wuxia film. This research uses descriptive qualitative method based on analysis in the form of dialog quotations in films. Based on the research, it can be concluded that in Peter Chan's Wuxia film, there are 6 masculinity images including sexual orientation where the main character Liujinxi's image has a romantic nature to his wife, apperance in which the character Liujinxi has a strong and brave image, love and family masculinity in which the figure Liujinxi has a loving image to his children, images of ethnicity masculinity where Liujinxi has an image that is beneficial to others, geographical masculinity in which the character Liujinxi is described as having a good image depicted by other characters in the film, and class and occupation masculinity in which the character Liujinxi has a stronger image than the students at the "72 devils" in the association no one can match the power of Liujinxi. Liujinxi's strength can be compared to that of his father who is the strongest person in the "72 devil" association.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini berjudul “Citra Maskulinitas Pada Tokoh Utama Dalam Film Wu Xia Karya Peter Chan《武侠》电影中主角的男性形象《Wǔxiá》Diànyǐng zhōng zhǔjué de nánxìng xíngxiàng”. Latar belakang penelitian ini didasarkan pada minat karya sastra mengenai maskulinitas tokoh utama pada film yang ber-genre bela diri. Penelitian ini menggunakan teori maskulinitas menurut Tuncay dan Beynon. Adapun pokok pembahasan dalam penelitian ini berfokus pada citra maskulinitas. Tujuan utama dari penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan citra maskulinitas pada film Wuxia karya Peter Chan. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif kualitatif berdasarkan analisis berupa kutipan dialog pada film. Berdasarkan penelitian, dapat disimpulkan bahwa dalam film Wuxia karya Peter Chan, terdapat 6 citra maskulinitas diantaranya exual orientation yang mana citra tokoh utama Liujinxi memiliki sifat yang romantis kepada istrinya, apperance yang mana tokoh Liujinxi memiliki citra yang kuat dan berani, love and family yang mana tokoh Liujinxi memiliki citra penyayang kepada anak-anaknya, dan juga tokoh Liujinxi memiliki citra yang bermanfaat bagi orang lain, geographical yang mana tokoh Liujinxi digambarkan memiliki citra yang baik yang digambarkan oleh tokoh lain dalam film tersebut, dan class and occupation yang mana tokoh Liujinxi memiliki citra yang lebih kuat dari murid-murid di perkumpulan “72 iblis” didalam perkumpulan tersebut belum ada yang bisa menandingi kekuatan Liujinxi. Kekuatan yang dimiliki Liujinxi dapat disandingkan dengan ayahnya yang merupakan orang terkuat didalam perkumpulan “72 iblis”.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectWu Xiaen_US
dc.subjectFilmen_US
dc.subjectCitraen_US
dc.subjectMaskulinitasen_US
dc.titleCitra Maskulinitas pada Tokoh Utama dalam Film Wu Xia Karya Peter Chanen_US
dc.title.alternative武侠》电影中主角的男性形象 《Wǔxiá》Diànyǐng Zhōng Zhǔjué De Nánxìng Xíngxiàngen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM140710012
dc.description.pages128 Halamanen_US
dc.description.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record