dc.contributor.advisor | Rangkuti, Rahmadsyah | |
dc.contributor.advisor | Nasution, Ely Hayati | |
dc.contributor.author | Purba, Elisa Putri Sion | |
dc.date.accessioned | 2019-05-27T03:07:24Z | |
dc.date.available | 2019-05-27T03:07:24Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/14863 | |
dc.description.abstract | The title of this thesis is Improving Students’ Ability In Learning English Grammar Through Communicative Task. The purpose of this thesis is to analyze the impacts of Communicative Task toward students‟ English grammar ability. The method of the research used in this thesis was a descriptive qualitative method. The research found that Communicative Task helps students to understand English, especially grammar. This study also shows that the students who have opportunity to communicate actively in class are easier to understand the lesson. This study is expected to provide deeper insights related to using Communicative Task in learning English grammar | en_US |
dc.description.abstract | Judul skripsi ini adalah Improving Students’ Ability In Learning English Grammar Through Communicative Task. Tujuan skripsi ini adalah untuk menalaah pengaruh Communicative Task terhadap kemampuan tata bahasa Inggris siswa. Metode penelitian yang digunakan dalam skripsi ini adalah metode kualitatif deskriptif. Melalui penelitian ini diperoleh bahwa Communicative Task membantu siswa dalam memahami bahasa Inggris terkhususnya tata bahasa. Penelitian ini juga menunjukan bahwa pelajar yang diberi kesempatan aktif berkomunikasi di dalam kelas juga membantu mereka memahami pelajaran. Penelitian ini diharapkan mampu memberi wawasan yang lebih terkait penggunaan Communicative Task dalam belajar bahasa Inggris. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Universitas Sumatera Utara | en_US |
dc.subject | Kemampuan | en_US |
dc.subject | Tata Bahasa Inggris | en_US |
dc.subject | Communicative Task | en_US |
dc.title | Improving Students’ Ability in Learning English Grammar Through Communicative Task | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.identifier.nim | NIM160721017 | |
dc.description.pages | 74 Halaman | en_US |
dc.description.type | Skripsi Sarjana | en_US |