dc.contributor.advisor | Harefa, Yulianus | |
dc.contributor.advisor | Siregar, M. Syafie'ie | |
dc.contributor.author | Mustika, Ayu | |
dc.date.accessioned | 2019-05-31T01:36:00Z | |
dc.date.available | 2019-05-31T01:36:00Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/15009 | |
dc.description.abstract | This thesis is entitled "Audio-Visual Method in Acquiring English as a Second
Language for Kindergarten: A Case Study of TK Al-Ikhlas Marindal I Medan". This
study is aimed to examine the effectiveness of audio-visual media in an effort to
improve vocabulary for children of TK Al-Ikhlas Marindal I Medan. The method
used in this study is qualitative descriptive method. The results of this study indicate
that students who can answer completely the material "Animals" is 70%, as many as
28 children among 40 students. Students who can answer completely the material
"Numbers" is 92.5%, as many as 37 children among 40 students. Students who can
answer completely the material "Fruits" is 67.5%, as many as 27 children among 40
students. Students who can answer completely the material "Colors" is 70%, as many
as 28 children among 40 students. This result shows that learning techniques using
audio-visual media are very effective in an effort to improve vocabulary for children
in TK Al-Ikhlas Marindal I Medan. | en_US |
dc.description.abstract | Skripsi ini berjudul “Audio-Visual Method in Acquiring English as a Second
Language for Kindergarten : A Case Study of TK Al-Ikhlas Marindal I Medan”.
Penelitian ini bertujuan untuk meneliti keefektifan media audio-visual dalam upaya
meningkatkan vocabulary pada anak-anak TK Al-Ikhlas Marindal I Medan. Metode
yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode deskriptif kualitatif. Hasil
penelitian ini menunjukkan bahwa siswa yang dapat menjawab dengan tuntas materi
“Animals” adalah sebesar 70% yaitu sebanyak 28 anak dari 40 siswa. Siswa yang
dapat menjawab dengan tuntas materi “Numbers” adalah sebesar 92,5% yaitu
sebanyak 37 anak dari 40 siswa. Siswa yang dapat menjawab dengan tuntas materi
“Fruits” adalah sebesar 67,5% yaitu sebanyak 27 anak dari 40 siswa. Siswa yang
dapat menjawab dengan tuntas materi “Colors” adalah sebesar 70% yaitu sebanyak
28 anak dari 40 siswa. Hal ini menunjukkan bahwa teknik belajar dengan
menggunakan media audio-visual sangat efektif dalam upaya meningkatkan
vocabulary untuk anak-anak di TK Al-Ikhlas Marindal I Medan. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Universitas Sumatera Utara | en_US |
dc.subject | Metode Pengajaran | en_US |
dc.subject | Meningkatkan Vocabulary | en_US |
dc.subject | Media Audio- Visual | en_US |
dc.title | Audio-Visual Method in Acquiring English as a Second Language for Kindergarten : A Case Study of TK Al-Ikhlas Marindal I Medan | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.identifier.nim | NIM130705060 | |
dc.description.pages | 76 Halaman | en_US |
dc.description.type | Skripsi Sarjana | en_US |