Show simple item record

dc.contributor.advisorZein, T. Thyrhaya
dc.contributor.advisorPutri, Dian Marisha
dc.contributor.authorRambe, Reka Purnama
dc.date.accessioned2019-05-31T01:51:35Z
dc.date.available2019-05-31T01:51:35Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/15014
dc.description.abstractThis thesis entitled “A Multimodal Analysis of English Courses‟ Brochures Advertisement In Medan” is a linguistic study of multimodal text which is concerned with texts that contain the interaction with both verbal and visual semiotic modes in order to achieve the communicative functions of the text. Multimodality or multimodal discourse analysis provides the tools and techniques to analyse texts which employ more than one mode of discourse. The objectives of this study are (1) to identify the verbal and visual elements of English Courses' brochures advertisement and (2) to describe the representation of verbal and visual elements of English Courses' brochures advertisement. This thesis is using qualitative descriptive to describe printed advertisement texts featuring verbal and visual elements consisted in the advertisements. In this thesis, the data that the writer analyzed is brochuresof English Courses which located in Medan, Indonesia. The instruments of collecting data in this thesis are observation, interview, and documentation. Halliday‟s Ideational Function and the Representational by Kress and van Leeuwen‟ are used to analyze the verbal and the visual texts. The results of the analysis is found that the most common verbal element used in the brochures is Announcement and the most common visual element used in the brochures is Lead. The verbal and visual elements are frequently represented by Material Process and Action Process.en_US
dc.description.abstractSkripsi ini berjudul "A Multimodal Analysis Of English Courses‟ Brochures Advertisement In Medan" adalah studi linguistik teks multimodal yang berkaitan dengan teks yang mengandung interaksi dengan mode semiotik verbal dan visual untuk mencapai fungsi komunikatif teks. Analisis wacana multimodalitas atau multimodal menyediakan alat dan teknik untuk menganalisis teks yang menggunakan lebih dari satu mode wacana. Tujuan dari penelitian ini adalah (1) untuk mengidentifikasi elemen verbal dan visual dari iklan brosur Kursus Bahasa Inggris dan (2) untuk menggambarkan representasi dari elemen verbal dan visual dari iklan brosur Kursus Bahasa Inggris. Skripsi ini disusun menggunakan metode deskriptif kualitatif untuk menggambarkan teks iklan cetak yang menampilkan unsur-unsur verbal dan visual yang terdapat dalam iklan. Dalam skripsi ini objek yang penulis analisis adalah brosur Kursus Bahasa Inggris yang berlokasi di Medan, Indonesia. Instrumen pengumpulan data dalam tesis ini adalah observasi, wawancara, dan dokumentasi. Analisis ini difokuskan pada Fungsi Ideasional Halliday (2004) dalam menganalisis teks verbal dan Representasi oleh Kress dan van Leeuwen (2006) untuk menganalisis teks visual. Hasil analisis ditemukan bahwa elemen verbal yang paling umum digunakan dalam brosur adalah Announcementdan elemen visual yang paling umum digunakan dalam brosur adalah Lead. Elemen verbal dan visual paling sering diwakili dalam Proses Material dan Proses Tindakan.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectAnalisis Multimodalen_US
dc.subjectAnalisis Wacanaen_US
dc.subjectVerbalen_US
dc.subjectVisualen_US
dc.subjectIklanen_US
dc.titleA Multimodal Analysis of English Courses’ Brochures Advertisement in Medanen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM140705064
dc.description.pages120 Halamanen_US
dc.description.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record