• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Communication Science
    • Master Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Communication Science
    • Master Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Pengaruh Kampanye Politik Pasangan Mursil-Tengku Insyafuddin Terhadap Perilaku Pemilih pada Pilkada Aceh Tamiang Tahun 2017

    View/Open
    Fulltext (10.95Mb)
    Date
    2019
    Author
    Fakhri, Azwanil
    Advisor(s)
    Harahap, Hendra
    Pohan, Syafruddin
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Kajian mengenai pengaruh kampanye politik terhadap perilaku pemilih sejauh ini masih jarang dilakukan dalam konteks Pemilu Kepala Daerah di Aceh. Penelitian ini dilakukan untuk menganalisis pengaruh kampanye politik Pasangan Mursil-Tengku Insyafuddin terhadap perilaku pemilih pada Pilkada Aceh Tamiang Tahun 2017. Peneliti menggunakan metode korelasional untuk menganalisis temuan hasil survei yang telah dilakukan kepada 400 orang responden terpilih. Uji hipotesis dianalisis menggunakan rumus regresi berganda dan rumus koefisien korelasi Spearman dengan bantuan perangkat lunak SPSS for Windows 24.0. Hasil penelitian menemukan variabel kampanye politik berpengaruh terhadap perilaku pemilih. Berdasarkan interpretasi nilai Guilford, hasil uji koefisien korelasi antar variabel juga menemukan nilai keeratan hubungan antar variabel berada di rentang rendah sampai dengan sedang dengan tingkat hubungan yang signifikan. Hasil penelitian ini membuktikan hipotesis yang diajukan bahwa kampanye politik berpengaruh terhadap perilaku pemilih.
     
    The influence of campaign, especially in the Aceh Tamiang Pilkada (Election of the Regional Heads) in 2017, on voters’ behavior has not been seriously studied so far. The objective of this study was to analyze the influence of the political campaign of Mursil and his running mate, Tengku Insyafuddin, on the voters’ behavior at the Aceh Tamiang Pilkada. The samples were 400 respondents, taken by using correlation approach. The hypothesis was tested by using multiple regression formulas and Spearman correlation coefficient with SPSS for Windows 24.0 software. The result of the research showed that the variable of political campaign had the influence on voters’ behavior. Based on the interpretation of Guillford value, the result of correlation coefficient among the variables showed that the value of close correlation among the variables was in the lowest until the medium range with the significant level of correlation which indicated that the political campaign had the influence on voters’ behavior.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/15065
    Collections
    • Master Theses [358]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV