• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Agriculture
    • Department of Agribusiness
    • Master Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Agriculture
    • Department of Agribusiness
    • Master Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Strategi Pemasaran Komoditi Semangka oleh UMKM di Kabupaten Langkat untuk Menghadapi Masyarakat Ekonomi Asean

    View/Open
    Fulltext (3.927Mb)
    Date
    2018
    Author
    Nainggolan, Medi Lilis Wenny
    Advisor(s)
    Rahmanta, Sri Fajar Ayu
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    This study aims to find out how the marketing of Watermelon by Micro Small Medium Enterprises in Langkat Regency. Internal and external factors of marketing Watermelon, alternative strategy and strategic priorities set in marketing activities by MSMEs in Langkat Regency. This research was conducted in 5 districts and using SWOT Analysis Method. Quadrant III strategy (Turn Around Strategy), where this position is a position that faces enormous opportunities but on the other hand must face some internal constraints / weaknesses. The focus of this strategy is to minimize internal problems. A changing environment demands a relevant change response from an entire organization that wants to survive and thrive in that environment. As David (2009: 9) points out, the strategic management process is based on the belief that organizations must constantly monitor internal and external events and trends, so that change can be made at a time of need. In the context of the change and the implementation of a remarkable turnaround strategy that could turn the losses into significant gains, then there are at least 3 major strategies being undertaken that are also relevant to the theory Waterman discovers including product innovation, technological innovation and revitalization of corporate culture and resources human.
     
    Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana pemasaran Semangka oleh Usaha Mikro Kecil Menengah di Kabupaten Langkat. Faktor internal dan eksternal pemasaran Semangka, alternative strategi serta prioritas strategi yang ditetapkan dalam kegiatan pemasaran oleh UMKM di Kabupaten Langkat. Penelitian ini dilakukan di 5 kecamatan dan menggunakan Metode Analisis SWOT. strategi Kuadran III (Strategi Turn Around), dimana posisi ini merupakan posisi yang menghadapi peluang yang sangat besar tetapi dilain pihak harus menghadapi beberapa kendala/kelemahan internal. Fokus strategi ini adalah memininimalkan masalah-masalah internal yang ada. Lingkungan yang berubah menuntut respon perubahan yang relevan dari seluruh organisasi yang ingin bertahan dan berkembang di dalam lingkungan tersebut. Sebagaimana dikatakan oleh David (2009:9) bahwa proses manajemen strategis didasarkan pada keyakinan bahwa organisasi mesti secara terus menerus memonitor berbagai peristiwa dan tren internal serta eksternal, sehingga perubahan dapat dibuat pada waktu ketika dibutuhkan. Dalam konteks perubahan dan penerapan strategi turnaround luar biasa yang bisa membalik (rebound) kerugian menjadi keuntungan signifikan, maka setidaknya terdapat 3 strategi besar yang dilakukan yang juga relevan dengan teori yang dikemukan oleh Waterman diantaranya inovasi produk, inovasi teknologi dan revitalisasi budaya perusahaan dan sumber daya manusia.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/15711
    Collections
    • Master Theses [287]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV