• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Agriculture
    • Department of Agribusiness
    • Master Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Agriculture
    • Department of Agribusiness
    • Master Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Keputusan Konsumen Membeli Jeruk Berastagi di Kota Medan

    View/Open
    Fulltext (2.988Mb)
    Date
    2018
    Author
    Siregar, Futri Medwina
    Advisor(s)
    Rahmanta
    Supriana, Tavi
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Futri Medwina Siregar (157039023) entitled “Factors Influence Consumer Decision to Buy Berastagi Orange in Medan” under the guidance of Mr. Dr. Ir. Rahmanta, M.Si as Chairman of the Advisory Commission and Mrs. Dr. Ir. Tavi Supriana, MS as Member of the Advisory Commission. Berastagi Orange is one of main fruit for Medan citizens in daily consume Consumer decision is influenced by factors. This study aims to analyze through consumer decision to buy orange. The sample of this study are 120 orange’s consumers. Sampling method used binary logit regression. The results showed that price ratio and orange size influence positively to consumer decision while orange colour and consumer income do not influence consumer decision in buying Berastagi orange.
     
    Futri Medwina Siregar (157039023) dengan judul “Faktor – Faktor yang Mempengaruhi Keputusan Konsumen Membeli Jeruk Berastagi di Kota Medan” di bawah bimbingan Bapak Dr. Ir. Rahmanta, M.Si dan Ibu Dr. Ir. Tavi Supriana, MS sebagai Anggota Komisi Pembimbing. Jeruk Berastagi merupakan salah satu buah pilihan utama masyarakat Kota Medan dalam pemenuhan konsumsi jeruk sehari-hari. Konsumen dalam memutuskan membeli jeruk dipengaruhi oleh beberapa faktor. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis faktor yang mempengaruhi keputusan konsumen dalam membeli jeruk. Sampel penelitian adalah 120 konsumen jeruk. Metode analisis yang digunakan adalah regresi logistik biner. Hasil penelitian menunjukkan bahwa rasio harga dan ukuran jeruk berpengaruh positif terhadap keputusan konsumen membeli jeruk namun warna jeruk dan pendapatan konsumen tidak berpengaruh terhadap keputusan konsumen membeli jeruk Berastagi.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/15719
    Collections
    • Master Theses [287]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV