Show simple item record

dc.contributor.advisorHusni, Chairul
dc.contributor.advisorHarefa, Yulianus
dc.contributor.authorRahmi, Windi
dc.date.accessioned2019-08-30T04:59:33Z
dc.date.available2019-08-30T04:59:33Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/17441
dc.description.abstractThis thesis entitled The Effectiveness of Total Physical Response Method in Teaching English Vocabulary to Students with Autism at SDLB Negeri 027701 Binjai. The objectives of this study are to know the students’ achievement in learning English vocabulary through Total Physical Response Method and to identify the benefits of this method in teaching vocabulary to students with autism. To achieve the objectives of this study, the writer conducted an action research. This research was held at SDLB Negeri 027701 Binjai. The subject of this reasearch was the sixth grade students. There are three students and they are all boys. The writer carried out two steps. The first step was pretest. The second step was posttest. The writer used vocabulary test in the form of command lists to collect the data. Besides the vocabulary test, the writer also used diary notes and observation sheets. These two instruments were used to observe the situation of the class during the process of teaching-learning activities. In analyzing the data, the writer used descriptive qualitative and a simple quantitative measurement to find the result. The analysis of the data showed that students’ achievement in understanding a number of vocabulary increased. The students’ achievement in the post test (67.7%) was higher than the pretest (13.3%). Based on the data that have been collected, the writer concluded that teaching English vocabulary through TPR method is beneficial for the students with autism. TPR can help the students remember the English words easier through physical movement.en_US
dc.description.abstractSkripsi ini berjudul Total Physical Response in Teaching English Vocabulary to Students with Autism. Skripsi ini bertujuan untuk mengetahui pencapaian anak autis dalam belajar Bahasa Inggris dengan metode TPR dan untuk mengidentifikasi manfaat dari metode TPR dalam pengajaran Bahasa Inggris pada anak autis. Untuk memperoleh tujuan dari penelitian ini, penulis mengadakan sebuah penelitian tindak kelas. Penelitian ini dilakukan di SDLB Negeri 027701 Binjai. Subjek dari penelitian ini ialah siswa kelas enam. Terdapat tiga siswa dan ketiganya ialah siswa laki-laki. Penulis melaksanakan dua langkah dalam penelitian ini. Pertama, penulis melakukan test awal yang berupates kosakata. Langkah kedua ialah test akhir. Selain kedua tes ini, penulis juga menggunakan catatan diari dan lembar pengamatan. Instrumen penelitian tersebut digunakan oleh penulis untuk mengamati situasi kelas selama proses belajar-mengajar berlangsung. Dalam mengalisis data yang diperoleh, penulis menggunakan metode kualitatif dan kuantitif untuk menemukan hasil. Data analisis ini menunjukan bahwa pencapaian siswa autis dalam memahami beberapa kosakata meningkat. Pencapaian siswa pada tes akhir (67.7%) lebih tinggi daripada hasil pada tes awal (13.3%). Berdasarkan data tersebut, penulis menyimpulkan bahwa pengajaran kosakata bahasa Inggris dengan TPR bermanfaat bagi siswa autis. TPR dapat membantu siswa dalam mengingat beberapa kosakata Bahasa Ingris.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectMetode Respon Fisik Totalen_US
dc.subjectKeefektivanen_US
dc.subjectKosakata Bahasa Inggrisen_US
dc.subjectSiswa Penyandang Autisen_US
dc.titleThe Effectiveness of Total Physical Response Method in Teaching English Vocabulary to Students With Autism at SDLB Negeri 027701 Binjaien_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM120705013
dc.description.pages65 Halamanen_US
dc.description.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record