Show simple item record

dc.contributor.advisorSari, Inggrita Gusti
dc.contributor.authorPutri, Milana
dc.date.accessioned2019-09-17T01:45:41Z
dc.date.available2019-09-17T01:45:41Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/18208
dc.description.abstractA society that is increasingly fast-changing demands of the transaction and payment mechanisms are fast, safe and efficient. Therefore, banks and institutions other than banks (LSB) need to respond to the dynamics of community life through the strengthening of infrastructure and improvement of the quality system by resting with advances in information technology. This reseacrh is aimed to investigate factors which most determine the customers of Bank Mandiri in Medan in making non-cash payment. This research used a descriptive analysis method by collecting the primary data using Likert scale model survey questionnaires. The questionannaires were distributed to customers of Bank Mandiri in Medan with sampling as many as 100 customers who having non-cash payment instruments. Befor the results of the questionnaires in the analysis, conducted a test of the validity and realibility of the 30 customers of Bank Mandiri in Medan that use non-cash payment instrument. This research used the classical assumption test, multiple linear regression analysis test and a goodness of fit test. The entire test using SPSS 19. Results of the analysis of the results of research suggest that the factors that determine customer of Bank Mandiri in Medan are financial factors, technological and supply side. As well as the most decisive factor respondents or customers in making non-cash payments are technological factors.en_US
dc.description.abstractKehidupan masyarakat yang semakin cepat berubah menuntut adanya mekanisme transaksi dan pembayaran yang cepat, aman dan efisien. Untuk itu, perbankan dan lembaga selain bank (LSB) perlu merespon dinamika kehidupan masyarakat ini melalui penguatan infrastruktur dan peningkatan kualitas sistem dengan bertopang dengan kemajuan teknologi informasi. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahu faktor-faktor yang paling menentukan nasabah Bank Mandiri di Kota Medan dalam melakukan pembayaran non tunai. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif melalui pengumpulan data primer berupa kuesioner dengan menggunakan model skala likert, kuesioner disebarkan kepada nasabah Bank Mandiri di Kota Medan dengan pengambilan sampel sebanyak 100 orang nasabah yang memiliki instrumen pembayaran non tunai. Sebelum hasil kuesioner di analisis, dilakukan suatu uji validitas dan realibilitas kepada 30 nasabah Bank Mandiri di Kota Medan yang menggunakan instrumen pembayaran non tunai. Penelitian ini menggunakan uji asumsi klasik, uji analisis regresi linier berganda dan uji goodness of fit. Seluruh uji menggunakan program komputer SPSS 19. Hasil analisis yang diperoleh dari hasil penelitian menyebutkan bahwa faktor-faktor yang menentukan nasabah Bank Mandiri di Kota Medan adalah faktor keuangan, teknologi dan sisi penawaran. Serta faktor yang paling menentukan responden atau nasabah dalam melakukan pembayaran non tunai adalah faktor teknologi.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectPembayaran Non Tunaien_US
dc.subjectKeuanganen_US
dc.subjectTeknologien_US
dc.subjectSisi Penawaranen_US
dc.titleAnalisis Determinan Pembayaran Non Tunai (Non Cash Payment) di Bank Mandiri di Kota Medanen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM130501116
dc.description.pages98 Halamanen_US
dc.description.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record