An Analysis of English Reading Disability on The First Grade Students of SMA Negeri 1 Tarutung
View/ Open
Date
2016Author
Sihombing, Debora
Advisor(s)
Ganie, Rohani
Rangkuti, Rahmadsyah
Metadata
Show full item recordAbstract
This thesis entitled “An Analysis Of English Reading Disability On The First Grade Students Of SMA Negeri 1 Tarutung”. This thesis uses the theory of Cihon, Gardner, Morrison & Paul (2008) in Gleason, Jean Berko and Nan Bernstain Ratner’s Psycholinguistics. The objectives of this thesis are (1) to describe the reading disability in first grade students’ of SMA Negeri 1 Tarutung.; and (2) to find out the solutions for 20 students and the school to decrease the risk of reading disability. This thesis applies qualitative method by Bogdan and Taylor and field research by Moh. Nazir. The result of the analysis is students of first grade in SMA Negeri 1 Tarutung are at risk of reading disability because they cannot read the whole text in 4,5 minutes, students’ phonics the words incorrectly, and the last, students’ comprehension is categorized as poor due to their answer on questions given is less than 5. In this thesis the writer also gives the solutions for the school and the students. The solutions for the students are: Repeat the word or phrase, taking a note, reading aloud, Re-read the text, practice to read every day, and using sound note. And the solutions for the schools are: Making special time for the students to read some book before they enter the classroom, giving the materials for the students to read, modification the classroom or other place to make the readers feel comfortable, every school suggested to make a reading community where the students are monitored to make a participation. Skripsi ini berjudul "An Analysis Of English Reading Disability In The First Grade Students’ Of SMA Negeri 1 Tarutung”. Adapun skripsi ini menggunakan teori oleh Cihon, Gardner, Morrison & Paul yang termuat dalam buku Gleason, Jean Berko and Nan Bernstain Ratner’s Psycholinguistics. Tujuan dari kajian ini meliputi (1) untuk menggambarkan kekurang-mampuan membaca pada siswa kelas 10 tingkat SMA Negeri 1 Tarutung; (2) untuk memberikan solusi bagi ke 20 siswa dan sekolah untuk mengurangi resiko kekurang-mampuan membaca. . Skripsi ini menerapkan metode kualitatif dari Bogdan and Taylor dan penelitian lapangan oleh Moh. Nazir. Hasil dari analisis yang ditemukan adalah bahwa siswa kelas 10 tingkat SMA Negeri 1 Tarutung berada pada resiko mengalami kekurang-mampuan membaca karena mereka tidak dapat membaca keseluruhan teks dalam wktu 4,5 menit, para siswa ini juga tidak mampu mengucapkan kata per kata dengan tepat sesuai dengan kata yang ada pada teks, dan yang terakhir, kemampuan komprehensi para siswa ini dikategorikan dengan tidak baik karena mereka merka menjawab pertanyaan yang diberikan kurang dari 5. Dalam skripsi ini, penulis juga memberikan beberapa solusi untuk sekolah dan para siswa. Solusi untuk para siswa adalah: mengulang kata atau prasa, membuat catatan, membaca dengan suara yang keras, membaca kembali teks, latihan membaca setiap hari dan memakai sound note. Dan solusi untuk sekolah adalah: membuat waktu khusus untuk para siswa untuk membaca beberapa buku sebelum mereka memasuki ruangan kelas, memberi materi bacaan untuk para siswa, memodifikasi ruangan kelas atau tempat lain untuk membuat para pembaca merasa nyaman, setiap sekolah disarankan untuk membentuk sebuah komunitas membaca dimana para siswa diawasi untuk memberi partisipasi.
Collections
- Undergraduate Theses [842]