Show simple item record

dc.contributor.advisorHusni, Chairul
dc.contributor.advisorHarefa, Yulianus
dc.contributor.authorDzulfiqar
dc.date.accessioned2019-09-25T08:16:52Z
dc.date.available2019-09-25T08:16:52Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/18796
dc.description.abstractSpeaking is meant as an activity or an ability to express something. Speaking is also meant as the way to communicate. In it’s practice, speaking ability can be improved by applying a teaching method. In English teaching, a method which can be applied is Direct Method. Direct Method is one of the teaching method which is concerned with using the target language without using the native language. This entitled Improving Lerners’ English Speaking Abilty by Applying Direct Method discusses about how Direct Method improves learners’ English speaking ability and how the comparison between before and after Direct Method applied. Besides, the researcher analyzed the advantages and the disadvantages of this method. The researcher used the quantitative method by doing research and collecting the data. After that, the researcher analyzed the data. The researcher gave some pre tests and post tests and then applied the Direct Method. After research is finished, the researcher found that there is an improvement in the learners’ English speaking ability. Eventually, this research is aimed to learning advantage for teachers, instructors or trainers especially in applying Direct Method.en_US
dc.description.abstractBerbicara diartikan sebagai suatu aktivitas atau kemampuan dalam mengungkapkan sesuatu. Berbicara juga dapat dimaknai sebagai cara untuk melakukan komunikasi. Di dalam prakteknya, kemampuan berbicara dapat ditingkatkan dengan menerapkan suatu metode pembelajaran. Dalam pengajaran bahasa Inggris, metode yang dapat diterapkan adalah metode langsung. Metode langsung adalah salah satu metode pengajaran yang fokus pada penggunaan bahasa tujuan secara utuh tanpa menggunakan bahasa ibu. Skripsi yang berjudul Improving Lerners’ English Speaking Abilty by Applying Direct Method ini membahas tentang bagaimana metode langsung meningkatkan kemampuan berbicara bahasa Inggris siswa dan bagaimana perbandingan antara sebelum dan sesudah metode langsung diterapkan. Selain itu, penulis juga menganalisis apa yang menjadi kelebihan dan kekurangan metode ini. Penulis menggunakan metode kuantitatif dengan melakukan penelitian dan mengumpulkan data secara lengkap. Setelah itu, penulis melakukan analisis pada data yang telah diperoleh. Penulis memberikan beberapa tes sebelum dan sesudah metode langsung diterapkan. Setelah pengumpulan data selesai dilakukan, penulis menemukan adanya peningkatan pada kemampuan berbicara bahasa Inggris siswa. Adapun tujuan akhir dari penelitian ini adalah untuk pengajaran dan pembelajaran bagi para guru, instruktur ataupun trainer khususnya dalam menerapkan metode langsung.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectKemampuan Berbicaraen_US
dc.subjectMetode Langsungen_US
dc.subjectMetode Kuantitatifen_US
dc.titleImproving Learners’ English Speaking Ability by Applying Direct Methoden_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM120705105
dc.description.pages59 Halamanen_US
dc.description.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record