• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Cultural Sciences
    • Department of English Literature
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Cultural Sciences
    • Department of English Literature
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Audio-Lingual Method in Increasing English Vocabulary: A Case Study of The Third Grade Students At SDN 016512 Tanjung Kuba Indrapura

    View/Open
    Fulltext (2.031Mb)
    Date
    2016
    Author
    Siregar, Muhammad Rezki
    Advisor(s)
    Husni, Chairul
    Rangkuti, Rahmadsyah
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    This thesis entitled “Audio-Lingual Method in Increasing English Vocabulary: A Case Study of The Third Grade Students at SDN 016512 Indrapura.” The objective of this thesis is to give a way that more effective in teaching English in increasing vocabulary, and also to find out whether the use of Audio-Lingual Method has a significant effect to increase students’ vocabulary. In completing this research, the method that used is class action research by applying qualitative and quantitative method. The population of this research was third grade students’ of SDN 016512 Indrapura, who consist of 25 students’. The writer used theory of Larsen-Freeman in this research. The instrument of the research was multiple choice tests of 20 items. The result, the score of post-test (86,6%) is higher than the score of pre-test (41%). It means that by using Audio-Lingual method in teaching English vocabulary give significant effect to the third grade students’ achievement.
     
    Skripsi ini berjudul “Audio-Lingual Method in Increasing English Vocabulary: A Case Study of The Third Grade Students at SDN 016512 Indrapura.” Skripsi ini bertujuan untuk memberikan cara yang efektif di dalam pengajaran bahasa inggris di dalam meningkatkan kosakata bahasa inggris, dan juga untuk menunjukkan apakah dengan menggunakan metode Audio-Lingual menghasilkan sebuah pengaruh yang signifikan di dalam meningkatkan kosakata bahasa inggris terhadap siswa kelas 3 (tiga) dari SDN 016512 Indrapura. Dalam menyelesaikan penelitian ini, metode yang digunakan adalah penelitian tindakan kelas dengan menerapkan metode kualitatif dan kuantitatif. Populasi dari penelitian ini adalah siswa kelas 3 (tiga) dari SDN 016512 Indrapura yang terdiri dari 25 siswa. Penulis menggunakan teori dari Larsen- Freeman dalam penelitian ini. Alat yang digunakan adalah soal pilihan berganda yang terdiri dari 20 pertanyaan. Hasilnya, nilai post-test (86,6%) lebih tinggi dari pada hasil nilai pre-test (41%). Ini berarti bahwa dengan menggunakan metode Audio-Lingual memberikan pengaruh yang signifikan terhadap kemampuan siswa kelas 3 (tiga) dalam meningkatkan kosakata bahasa inggris.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/18800
    Collections
    • Undergraduate Theses [842]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV