dc.contributor.advisor | Husni, Chairul | |
dc.contributor.advisor | Rangkuti, Rahmadsyah | |
dc.contributor.author | Siregar, Muhammad Rezki | |
dc.date.accessioned | 2019-09-25T09:13:36Z | |
dc.date.available | 2019-09-25T09:13:36Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/18800 | |
dc.description.abstract | This thesis entitled “Audio-Lingual Method in Increasing English Vocabulary: A
Case Study of The Third Grade Students at SDN 016512 Indrapura.” The objective
of this thesis is to give a way that more effective in teaching English in increasing
vocabulary, and also to find out whether the use of Audio-Lingual Method has a
significant effect to increase students’ vocabulary. In completing this research, the
method that used is class action research by applying qualitative and quantitative
method. The population of this research was third grade students’ of SDN 016512
Indrapura, who consist of 25 students’. The writer used theory of Larsen-Freeman in
this research. The instrument of the research was multiple choice tests of 20 items.
The result, the score of post-test (86,6%) is higher than the score of pre-test (41%). It
means that by using Audio-Lingual method in teaching English vocabulary give
significant effect to the third grade students’ achievement. | en_US |
dc.description.abstract | Skripsi ini berjudul “Audio-Lingual Method in Increasing English Vocabulary: A
Case Study of The Third Grade Students at SDN 016512 Indrapura.” Skripsi ini
bertujuan untuk memberikan cara yang efektif di dalam pengajaran bahasa inggris di
dalam meningkatkan kosakata bahasa inggris, dan juga untuk menunjukkan apakah
dengan menggunakan metode Audio-Lingual menghasilkan sebuah pengaruh yang
signifikan di dalam meningkatkan kosakata bahasa inggris terhadap siswa kelas 3
(tiga) dari SDN 016512 Indrapura. Dalam menyelesaikan penelitian ini, metode yang
digunakan adalah penelitian tindakan kelas dengan menerapkan metode kualitatif dan
kuantitatif. Populasi dari penelitian ini adalah siswa kelas 3 (tiga) dari SDN 016512
Indrapura yang terdiri dari 25 siswa. Penulis menggunakan teori dari Larsen-
Freeman dalam penelitian ini. Alat yang digunakan adalah soal pilihan berganda
yang terdiri dari 20 pertanyaan. Hasilnya, nilai post-test (86,6%) lebih tinggi dari
pada hasil nilai pre-test (41%). Ini berarti bahwa dengan menggunakan metode
Audio-Lingual memberikan pengaruh yang signifikan terhadap kemampuan siswa
kelas 3 (tiga) dalam meningkatkan kosakata bahasa inggris. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Universitas Sumatera Utara | en_US |
dc.subject | Audio-Lingual Method | en_US |
dc.subject | Vocabulary | en_US |
dc.title | Audio-Lingual Method in Increasing English Vocabulary: A Case Study of The Third Grade Students At SDN 016512 Tanjung Kuba Indrapura | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.identifier.nim | NIM140721002 | |
dc.description.pages | 74 Halaman | en_US |
dc.description.type | Skripsi Sarjana | en_US |