Show simple item record

dc.contributor.advisorHusni, Chairul
dc.contributor.advisorRangkuti, Rahmadsyah
dc.contributor.authorSiregar, Muhammad Rezki
dc.date.accessioned2019-09-25T09:13:36Z
dc.date.available2019-09-25T09:13:36Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/18800
dc.description.abstractThis thesis entitled “Audio-Lingual Method in Increasing English Vocabulary: A Case Study of The Third Grade Students at SDN 016512 Indrapura.” The objective of this thesis is to give a way that more effective in teaching English in increasing vocabulary, and also to find out whether the use of Audio-Lingual Method has a significant effect to increase students’ vocabulary. In completing this research, the method that used is class action research by applying qualitative and quantitative method. The population of this research was third grade students’ of SDN 016512 Indrapura, who consist of 25 students’. The writer used theory of Larsen-Freeman in this research. The instrument of the research was multiple choice tests of 20 items. The result, the score of post-test (86,6%) is higher than the score of pre-test (41%). It means that by using Audio-Lingual method in teaching English vocabulary give significant effect to the third grade students’ achievement.en_US
dc.description.abstractSkripsi ini berjudul “Audio-Lingual Method in Increasing English Vocabulary: A Case Study of The Third Grade Students at SDN 016512 Indrapura.” Skripsi ini bertujuan untuk memberikan cara yang efektif di dalam pengajaran bahasa inggris di dalam meningkatkan kosakata bahasa inggris, dan juga untuk menunjukkan apakah dengan menggunakan metode Audio-Lingual menghasilkan sebuah pengaruh yang signifikan di dalam meningkatkan kosakata bahasa inggris terhadap siswa kelas 3 (tiga) dari SDN 016512 Indrapura. Dalam menyelesaikan penelitian ini, metode yang digunakan adalah penelitian tindakan kelas dengan menerapkan metode kualitatif dan kuantitatif. Populasi dari penelitian ini adalah siswa kelas 3 (tiga) dari SDN 016512 Indrapura yang terdiri dari 25 siswa. Penulis menggunakan teori dari Larsen- Freeman dalam penelitian ini. Alat yang digunakan adalah soal pilihan berganda yang terdiri dari 20 pertanyaan. Hasilnya, nilai post-test (86,6%) lebih tinggi dari pada hasil nilai pre-test (41%). Ini berarti bahwa dengan menggunakan metode Audio-Lingual memberikan pengaruh yang signifikan terhadap kemampuan siswa kelas 3 (tiga) dalam meningkatkan kosakata bahasa inggris.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectAudio-Lingual Methoden_US
dc.subjectVocabularyen_US
dc.titleAudio-Lingual Method in Increasing English Vocabulary: A Case Study of The Third Grade Students At SDN 016512 Tanjung Kuba Indrapuraen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM140721002
dc.description.pages74 Halamanen_US
dc.description.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record