Show simple item record

dc.contributor.advisorMono, Umar
dc.contributor.advisorTarigan, Bahagia
dc.contributor.authorSimanjuntak, Andre Josua Deneam
dc.date.accessioned2019-09-25T09:24:58Z
dc.date.available2019-09-25T09:24:58Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/18804
dc.description.abstractThis thesis entitled “The Effectiveness of Sekolah TOEFL to Enhance Student’s TOEFL score”. In this thesis explain the effectiveness of Sekolah TOEFL as an online learning method to enhance students’s TOEFL score who come from various universities in Indonesia. The purpose of this thesis is to find out how effective Sekolah TOEFL to enhance the student’s score, and also the factors that attract people to study at Sekolah TOEFL. The method of research used is quantitative method, and design used is one group pretest-posttest design by (Sugiyono, 2010) and the attractiveness indicators by (Slavin, 1984). With the quantitative and one group pretestposttest can be seen how effective Sekolah TOEFL to enhance the TOEFL score by taking 10% samples of 200 students who learn at Sekolah TOEFL. The result of this research indicates that the increase student’s scores after they follow learning process as long as six months. It can be seen from the pretest (8,712), and posttest (9,765), which means the result of posttest is higher than pretest result, with the increase starts from 10 to 85 points.en_US
dc.description.abstractSkripsi ini berjudul “The Effectiveness Of Sekolah TOELF to Enhance Student’s TOEFL score” . Skripsi ini membahas mengenai keefektifan Sekolah TOEFL yang menggunakan sistem pembelajaran berbasis online dalam meningkatkan nilai TOEFL Mahasiswa/i dari berbagai universitas di Indonesia. Tujuan skripsi ini adalah untuk mengetahui seberapa efektif Sekolah TOEFL dalam meningkatkan nilai siswanya, dan faktor apa saja yang mengakibatkan Sekolah TOEFL sangat diminati oleh Mahasiswa/i. Metode yang digunakan dalam skripsi ini adalah metode kuantitatif dan Satu Kelompok Pretest-Posttes (Sugiyono, 2010) dan indikator yang digunakan dalam menentukan ketertarikan (Slavin, 1984). Dengan menggunakan metode kuantitatif dan Satu Kelompok Pretest-Posttes tersebut, dapat diketahui seberapa efektif Sekolah TOEFL dalam meningkatkan nilai siswanya dengan mengambil 10% sampel dari 200 siswa. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa ada peningkatan nilai TOEFL siswa setelah mengikuti pembelajaran selama enam bulan. Hal tersebut dapat dilihat dari nilai siswa pada postes lebih tinggi dibandingakan pada postes. Pada prates 8,712 sementara di postes meningkat 9,765 dengan nilai peningkatan dimulai dari 10 sampai 85 poin.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectTOEFLen_US
dc.subjectKeefektifanen_US
dc.subjectOnlineen_US
dc.titleThe Effectiveness of Sekolah Toefl to Enhance Student’s Toefl Scoreen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM150721001
dc.description.pages63 Halamanen_US
dc.description.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record