Show simple item record

dc.contributor.advisorSinar, T. Silvana
dc.contributor.advisorNurlela
dc.contributor.authorAdawiyah, Mardiyatul
dc.date.accessioned2019-10-09T07:50:58Z
dc.date.available2019-10-09T07:50:58Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citation157052003en_US
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/19443
dc.description.abstractThis research aims at revealing about system and structure of English classroom interaction at Grand English Course Dumai. The transcriptions of talk-ininteraction video recording between students and a native speaker are treated as data to be analysed using discourse analysis approach by applying Martin’s model of Conversation Analysis (CA) within the framework of Halliday’s Systemic Functional Linguistic (SFL). The problems to be answered are the realization of system and structure and the types of interpersonal metaphor occured in the English classroom conversation. The study involved the analysis of move types, mood types, speech function and coding of various clauses identified. Qualitative research is applied in this study with observation and text analysis as the research instruments and supported with library research to find literatures. The results show that students play role as initiators, while the native as a supporter with secondary knower followed by primary knower (k2˄k1) move type dominance; the interaction is the one of information negotiation rather than goods and services as the interlocutors opt highly for declarative and used imperative sparsely. The analysis discovers that Response Statement to Question (RSQ) mostly appeared to complete the giving information. Declarative questioning occurs most as the prove that the interpersonal meaning of a structure does not always correspond with its lexico-grammar. This study also demonstrates how a classroom talk is conducted in a natural pairs of mood and speech function. It further provides sufficient proof that students are strictly at the demanding end, consequently the interaction is lack of feedbacks.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk menganalisis sistem dan struktur percakapan Bahasa Inggris dalam interaksi kelas di Grand English Course Dumai. Data berupa transkripsi percakapan antara para siswa dan native dianalisis menggunakan pendekatan analisis wacana dengan mengaplikasikan model analisis percakapan Martin dalam lingkup Systemic Functional Linguistic Halliday. Pertanyaan yang akan dijawab adalah bagaimana realisasi sistem dan struktur dan jenis interpersonal metaphor yang digunakan dalam interaksi kelas Bahasa Inggris tersebut. Penelitian ini meliputi analisis move, tipe-tipe mood, speech function, dan coding. Tesis ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan observasi dan analisis teks sebagai instrumen yang didukung oleh studi pustaka sebagai acuan analisis. Hasil penelitian menunjukkan bahwa para siswa berperan sebagai initiator, sementara native sebagai supporter dengan dominasi move k2˄k1; interaksi berorientasi pada penyebaran informasi daripada barang dan jasa, dibuktikan oleh tingginya persentasi kalimat pernyataan dibandingkan kalimat perintah. Dari analisis ditemukan bahwa Response Statement to Question (RSQ) muncul dengan perhitungan terbanyak sebagai cara memberikan informasi atas pertanyaan. Pertanyaan dalam bentuk pernyataan adalah bentuk terbanyak yang digunakan dalam kaitannya dengan interpersonal metaphor. Penelitian ini juga mengungkapkan bahwa percakapan Bahasa Inggris di dalam kelas dibentuk secara alami dengan hubungan kongruen antara mood dan speech function. Ini lebih jauh membuktikan, para siswa hanya benar-benar berperan sebagai demander, oleh karena itu interaksi kelas Bahasa Inggris ini minim akan umpan-balik percakapan.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectSistem dan Strukturen_US
dc.subjectInteraksi Kelasen_US
dc.subjectInterpersonal Metaphoren_US
dc.subjectMartin Modelen_US
dc.subjectAnalisis Wacanaen_US
dc.titleThe System and Structure of English Classroom Interaction at Grand English Course Dumaien_US
dc.typeThesisen_US
dc.description.pages180 Halamanen_US
dc.description.typeTesis Magisteren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record