• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • School of Postgraduate
    • Master Theses (Master of Management)
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • School of Postgraduate
    • Master Theses (Master of Management)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Pengaruh Strategi Bauran Pemasaran Terhadap Keputusan Pembelian Produk Pembiayaan Pada PT Bank Pembiayaan Rakyat Syariah Puduarta Insani Medan

    View/Open
    Fulltext (2.795Mb)
    Date
    2019
    Author
    Ainun, Nur
    Advisor(s)
    Rini, Endang Sulistya
    Wibowo, Rulianda Purnomo
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Banking business development has become complex so far. Various kinds of product and business system are offered by each Bank, The uniqueness is that there are two systems of returning clients' money: interest and profit sharing. A conventional Bank uses interest system while a sharia Bank uses profit sharing. Completion becomes significant by the coming of foreign banks which offer innovative products. This high competitiveness has caused Banks to consider clients' changing preferences. PT Bank Pembiayaan Rakyat Syariah Puduarta Insani offers financing product for its clients, but its product has been inclined to decrease since 2016. Two factors which can influence the decision to buy at this Bank are product and price. The objective of the research was to find out the influence of product, price, promotion, location, process, people, and tangible partially and simultaneously on decision to buy financing product at PT Bank Pembiayaan Rakyat Syariah Puduarta Insani, Medan. The data were analyzed by using validity and reliability tests, t-test, and F-test. The population was 900 clients, and 89 of them were used as the samples, taken by using Slovin formula with error tolerance of 10%. The data were gathered by conducting documentary study, interviews, and questionnaires and analyzed by using multiple regression analysis at p=0.05. The result of the research showed that product, price, promotion, and location had positive and significant influence on decision to buy at PT Bank Pembiayaan Rakyat Syariah Puduarta Insani, Medan, while process, people, and tangible had positive but insignificant influence.
     
    Perkembangan dunia perbankan sampai saat ini semakin kompleks. Berbagai jenis produk dan system usaha ditawarkan oleh masing-masing bank.Hal yang paling mencolok adalah adanya dua system pengembalian uang nasabah yaitu dengan system bunga dan bagi hasil. Bank konvensional menggunakan system bunga dan Bank Syariah menggunakan system bagi hasil. Persaingan ini semakin terlihat dengan banyaknya Bank asing yang memasuki dunia perbankan nasional dengan menawarkan produk yang inovatif. Tingginya tingkat persaingan antar bank tersebut, menuntun Bank untuk menyikapi pola preferensi nasabah yang cenderung berubah. PT Bank Pembiayaan Rakyat Syariah Puduarta Insani menawarkan produk pembiayaan bagi para nasabahnya. Data produk pembiayaan Pt Bank Pembiayaan Rakyat Syariah Puduarta Insani cenderung mengalami penurunan sejak tahun 2016. Banyak faktor yang dapat mempengaruhi keputusan pembeliaan di PT Bank Pembiayaan Rakyat Syariah Puduarta Insani Medan, diantaranya produk dan harga yang di tawarkan perusahaan tersebut. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh produk, harga, promosi, lokasi, proses, orang dan bukti fisik secara parsial dan simultan terhadap keputusan pembelian produk pembiayaan di PT Bank Pembiayaan Rakyat SyariahPuduartaInsani Medan. Dan untuk mengetahui variabel mana yang paling berpengaruh terhadap keputusan pembelian di PT Bank Pembiayaan Rakyat Syariah Puduarta Insani Medan. Analisis data yang digunakan Uji validitas dan Reliabilitas, Uji T dan Uji F. Populasi dalam penelitian ini berjumlah 900.Penentuan ukuran sampel menggunakan rumus Slovin dengan error tolerance= 10%, sehingga diperoleh sampel penelitian sebanyak 89 responden. Metode pengumpulan data dilakukan dengan dokumentasi, wawancara dan pemberian kuesioner kepada responden. Teknik analisis data pada penelitian ini menggunakan analisis Regresi berganda pada taraf signifikansi = 0,05. Hasil penelitian menunjukkan bahwa: produk, harga, promosi dan lokasi berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian produk pembiayaan di PT Bank Pembiayaan Rakyat Syariah Puduarta Insani Medan sedangkan proses, orang dan bukti fiisik berpengaruh positif tetapi tidak signifikan.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/20468
    Collections
    • Master Theses (Master of Management) [582]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV