Show simple item record

dc.contributor.advisorRismayani
dc.contributor.advisorSimanjuntak, Parulian
dc.contributor.authorSebayang, Saimara A.M
dc.date.accessioned2019-12-11T02:01:58Z
dc.date.available2019-12-11T02:01:58Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/21776
dc.description.abstractThis study aims to determine the influence of cultural, social, personal, and psychological factors as well as marketing stimulus factors consisting of product factors, price, location, promotion and service toward student decisions in choosing education at Pembangunan Pancabudi University Medan. The number of samples used in this study were 100 people who are students Economic and Business Faculty of Pembangunan Pancabudi University Medan.. The sampling was done by resticted sample method. Data were collected using questionnaire. Measurement of the variable used Likert scale with 5 (five) scale. Before conducting data collection, the questionaire first tested the reliability and validity by using 100 respondents. Validity test used product moment correlation statistics and reliability test used Crononbach Alpha value. To find out whether simultaneously free variable of culture, social, personal, psychological, product, price, location, promotion and service toward students decision in choosing education at Pembangunan Pancabudi University Medan used analysis of Multiple Linear Regression. To test the hypothesis was used f test and to see the contribution of each independent variable is partially used t test. The significance value of F hypothesis testing was 0.000 compared to the level of testing a = 0,05 means the significance value of F is less than the test level. This shows the independent variables of culture, social, personal, psychological, product, price, location, promotion, service influences students' decision in choosing education at Pembangunan Pancabudi University Medan. Coefficient of determination (R2) regression results for the first hypothesis of R = 0516 means 51.6% can be explained by the decision factor of students in choosing the Pembangunan Pancabudi University can be explained by cultural, social, personal and psychological factors, while the rest 48.4% 100% - 51.6) was explained by other factors outside the model. Coefficient of determination (R2) the regression result for the second hypothesis was 0.364 that 36,4% of student decision factor in choosing university can be explained by cultural, social, personal, and psychological factor while the rest 63,6% (100% 36.4%) was explained by other factors outside the model.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh faktor kebudayaan,sosial,pribadi dan psikologi serta faktor dari stimulus pemasaran yang terdiri dari faktor produk,harga,lokasi,promosi dan pelayanan terhadap keputusan mahasiswa dalam memilih pendidikan pada Universitas Pembangunan Panca Budi Medan. Jumlah sample yang digunakan dalam penelitian ini adalah sebanyak 100 orang yang merupakan mahasiswa Fakultas Ekonomi Universitas Pembangunan Panca Budi Medan.Penarikan sample dilakukan dengan metode Restricted Sample.Data dikumpulkan dengan menggunakan kuesioner.Pengukuran variabelnya menggunakan skala Likert dengan 5 (lima)skala .Sebelum melakukan pengumpulan data,terlebih dahulu kuesioner diuji reliabilitasnya dan validitas dengan menggunakan 100 orang responden .Uji validitas menggunakan Statistik Korelasi Product Momen dan uji reliabilitasnya menggunakan nilai Cronbach Alpha.Untuk mengetahui apakah secara simultan variabel bebas kebudayaan, sosial, pribadi, psikologi, produk, harga, lokasi, promosi pelayanan terhadap keputusan mahasiswa dalam memilih pendidikan pada Universitas Pembangunan Panca Budi Medan digunakan analisis Regresi Linier berganda.Untuk menguji hipotesa digunakan uji-F dan untuk melihat kontribusi setiap variabel bebas secara parsial digunakan uji-t. Nilai signifikansi F pengujian hipotesis adalah sebesar 0,000 dibandingkan dengan tingkat pengujian α = 0,05 berarti nilai signifikansi F lebih kecil daripada tingkat pengujian.Ini menunjukkan secara bersama-sama varaiabel bebas kebudayaan ,sosial,pribadi,psikologi,produk,harga,lokasi,promosi,pelayanan berpengaruh terhadap keputusan mahasiswa dalam memilih pendidikan pada Universitas Pembangunan Panca Budi Medan. Koefiien determinasi (R2 ) hasil regresi untuk hipotesis pertama sebesar R = 0.516 berarti 51,6 % dapat dijelaskan oleh faktor keputusan mahasiswa memilih Universitas Pembangunan Panca Budi dapat dijelaskan oleh fakto kebudayaaan,sosial,pribadi dan psikologi,sedngkan sisanay 48,4 % ( 100 % - 51,6 %) dijelaskan oleh faktor lain yang diluar model. Koefisien determinasi ( R2)hasil regresi untuk hipotesis kedua adalah sebesar 0.364 menerangkan bahwa 36,4% faktor keputusan mahasiswa dalam memilih Universitas Pembangunan Panca Budi dapat dijelaskan oleh faktor kebudayaan,sosial,pribadi dan psikologi,sedangkan sisanya 63,6 % (100%- 36,4%)dijelaskan oleh faktor lain diluar model.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectKeputusan mahasiswaen_US
dc.subjectFaktor Stimulus pemasaranen_US
dc.titleAnalisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Keputusan Mahasiswa dalam Menempuh Pendidikan pada Fakultas Ekonomi Universitas Pembangunan Panca Budien_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM077019108
dc.description.pages167 Halamanen_US
dc.description.typeTesis Magisteren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record