• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Cultural Sciences
    • Department of English Literature
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Cultural Sciences
    • Department of English Literature
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Applying Collaborative Strategic Reading To Improve Reading Comprehension of 7th Grade Students At Buddhis Bodhicitta School

    View/Open
    Fulltext (2.018Mb)
    Date
    2019
    Author
    Tantry, Wednie Aprilia
    Advisor(s)
    Ganie, Rohani
    Putri, Liza Amalia
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    This thesis is entitled Applying Collaborative Strategic Reading To Improve Reading Comprehension Of 7th Grade Students At Buddhis Bodhicitta School. It analyzed Collaborative Strategic Reading in improving the reading comprehension ability of 7th students at Buddhis Bodhicitta School and the difficulties found in applying the Collaborative Strategic Reading technique in improving reading comprehension ability according to the students. The aims of this research are (1) to find out if Collaborative Strategic Reading (CSR) strategy improves the student's reading comprehension ability, (2) to find out the difficulties found in applying Collaborated Strategic Reading (CSR) strategy in improving the reading comprehension ability according to the students. The methodology used in this research is Classroom Action Research (CAR). The data of this research are the result of reading tests and results of the questionnaires. The subjects of the research are forty-four students of the seventh grade of Buddhis Bodhicitta School. It is conducted in two cycles. Each cycle consists of planning, action, observation, and reflection. The findings of the research are the mean of pre-test I is 54,3 and the mean of post-test I is 70,2, the mean of pre-test II is 73,6 and the mean of post-test II is 75. Based on the findings and the analysis of the data above it is concluded that using Collaborative Strategic Reading improves the students reading comprehension.
     
    Tesis ini berjudul Menerapkan Strategi Membaca Kolaboratif Untuk Meningkatkan Pemahaman Membaca Siswa Kelas 7 Di Sekolah Buddhis Bodhicitta. Tesis ini menganalisis Strategi Membaca Kolaboratif dalam meningkatkan kemampuan membaca pemahaman siswa kelas 7 di Sekolah Buddhis Bodhicitta dan kesulitan yang ditemukan dalam menerapkan teknik Strategi Membaca Kolaboratif dalam meningkatkan kemampuan membaca pemahaman menurut siswa. Tujuan dari penelitian ini adalah (1) untuk mengetahui apakah strategi Strategi Membaca Kolaboratif meningkatkan kemampuan membaca pemahaman siswa. (2) Untuk mengetahui kesulitan yang ditemukan dalam menerapkan strategi Strategi Membaca Kolaboratif dalam meningkatkan kemampuan membaca pemahaman menurut siswa. Metodologi yang digunakan dalam penelitian ini adalah Penelitian Tindakan Kelas (PTK). Data penelitian ini adalah hasil tes membaca dan hasil kuesioner. Subjek penelitian ini adalah empat puluh empat siswa dari kelas tujuh Sekolah Buddhis Bodhicitta. Ini dilakukan dalam dua siklus. Setiap siklus terdiri dari perencanaan, tindakan, observasi, dan refleksi. Temuan penelitian ini adalah rata-rata pra-tes I adalah 54,3 dan rata-rata post-test I adalah 70,2, rata-rata pra-tes II adalah 73,6 dan rata-rata post-test II adalah 75. Berdasarkan temuan dan analisis data di atas dapat disimpulkan bahwa penggunaan Strategi Membaca Kolaboratif meningkatkan pemahaman membaca siswa.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/22149
    Collections
    • Undergraduate Theses [842]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV