Show simple item record

dc.contributor.advisorGanie, Rohani
dc.contributor.advisorPutri, Liza Amalia
dc.contributor.authorTantry, Wednie Aprilia
dc.date.accessioned2020-01-06T02:52:47Z
dc.date.available2020-01-06T02:52:47Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/22149
dc.description.abstractThis thesis is entitled Applying Collaborative Strategic Reading To Improve Reading Comprehension Of 7th Grade Students At Buddhis Bodhicitta School. It analyzed Collaborative Strategic Reading in improving the reading comprehension ability of 7th students at Buddhis Bodhicitta School and the difficulties found in applying the Collaborative Strategic Reading technique in improving reading comprehension ability according to the students. The aims of this research are (1) to find out if Collaborative Strategic Reading (CSR) strategy improves the student's reading comprehension ability, (2) to find out the difficulties found in applying Collaborated Strategic Reading (CSR) strategy in improving the reading comprehension ability according to the students. The methodology used in this research is Classroom Action Research (CAR). The data of this research are the result of reading tests and results of the questionnaires. The subjects of the research are forty-four students of the seventh grade of Buddhis Bodhicitta School. It is conducted in two cycles. Each cycle consists of planning, action, observation, and reflection. The findings of the research are the mean of pre-test I is 54,3 and the mean of post-test I is 70,2, the mean of pre-test II is 73,6 and the mean of post-test II is 75. Based on the findings and the analysis of the data above it is concluded that using Collaborative Strategic Reading improves the students reading comprehension.en_US
dc.description.abstractTesis ini berjudul Menerapkan Strategi Membaca Kolaboratif Untuk Meningkatkan Pemahaman Membaca Siswa Kelas 7 Di Sekolah Buddhis Bodhicitta. Tesis ini menganalisis Strategi Membaca Kolaboratif dalam meningkatkan kemampuan membaca pemahaman siswa kelas 7 di Sekolah Buddhis Bodhicitta dan kesulitan yang ditemukan dalam menerapkan teknik Strategi Membaca Kolaboratif dalam meningkatkan kemampuan membaca pemahaman menurut siswa. Tujuan dari penelitian ini adalah (1) untuk mengetahui apakah strategi Strategi Membaca Kolaboratif meningkatkan kemampuan membaca pemahaman siswa. (2) Untuk mengetahui kesulitan yang ditemukan dalam menerapkan strategi Strategi Membaca Kolaboratif dalam meningkatkan kemampuan membaca pemahaman menurut siswa. Metodologi yang digunakan dalam penelitian ini adalah Penelitian Tindakan Kelas (PTK). Data penelitian ini adalah hasil tes membaca dan hasil kuesioner. Subjek penelitian ini adalah empat puluh empat siswa dari kelas tujuh Sekolah Buddhis Bodhicitta. Ini dilakukan dalam dua siklus. Setiap siklus terdiri dari perencanaan, tindakan, observasi, dan refleksi. Temuan penelitian ini adalah rata-rata pra-tes I adalah 54,3 dan rata-rata post-test I adalah 70,2, rata-rata pra-tes II adalah 73,6 dan rata-rata post-test II adalah 75. Berdasarkan temuan dan analisis data di atas dapat disimpulkan bahwa penggunaan Strategi Membaca Kolaboratif meningkatkan pemahaman membaca siswa.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectMembacaen_US
dc.subjectPemahaman Membacaen_US
dc.subjectStrategi Membaca Kolaboratifen_US
dc.titleApplying Collaborative Strategic Reading To Improve Reading Comprehension of 7th Grade Students At Buddhis Bodhicitta Schoolen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM150705061
dc.description.pages81 Halamanen_US
dc.description.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record