Show simple item record

dc.contributor.advisorSiregar, Rosman
dc.contributor.authorSitumorang, Daniaty Roulina
dc.date.accessioned2020-01-08T08:31:06Z
dc.date.available2020-01-08T08:31:06Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/22337
dc.description.abstractThis study is to develop a study application. This Math study application about learn to count at the primary school system is made by using software Adobe Flash CS3 Professional. This application can be run in Flash Player or browser. The aim of study system is to help studets to learn Mathematic especially about counting. The contents that are submitted start from learn to know number, counting, learn to adding and learn to substract.en_US
dc.description.abstractKajian ini bertujuan untuk membangun sebuah aplikasi pembelajaran. Sistem pembelajaran Matematika tentang belajar berhitung tingkat Sekolah Dasar ini dibuat dengan menggunakan perangkat lunak Adobe Flash CS3 Professional. Aplikasi ini bisa dijalankan dengan Flash Player atau browser. Tujuan dari sistem pembelajaran ini adalah untuk membantu para siswa belajar Matematika khususnya belajar berhitung. Isi yang disampaikan mulai dari belajar mengenal angka, menghitung, belajar penjumlahan dan belajar pengurangan.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectAplikasi pembelajaranen_US
dc.subjectperangkat lunaken_US
dc.subjectAdobe Flash CS3 Professionalen_US
dc.titleAnimasi Belajar Berhitung Tingkat SD Menggunakan Adobe Flash CS 3en_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM132406147
dc.description.pages71 Halamanen_US
dc.description.typeKertas Karya Diplomaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record