• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Economics and Business
    • Department of Development Economics
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Economics and Business
    • Department of Development Economics
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Pengaruh Konsep Diri, Motivasi Wirausaha dan Ketersediaan Informasi Terhadap Keberhasilan Usaha pada Usaha Distro di Kawasan Jalan Halat Medan

    View/Open
    Fulltext (2.471Mb)
    Date
    2019
    Author
    Harahap, Iqbal Rajamin
    Advisor(s)
    Ramadini, Frida
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui dan menganalisis pengaruh konsep diri, motivasi wirausaha dan ketersediaan informasi keberhasilan usaha pada usaha distro di kawasan jalan Halat Medan. Penelitian ini dilakukan pada pemilik usaha distro di kawasan jalan Halat Medan. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh pemilik usaha distro di kawasan jalan Halat Medan yaitu berjumlah 33 orang. Teknik pengambilan sampel dalam penelitian ini menggunakan teknik sampel jenuh. Sampel yang digunakan adalah seluruh populasi. Metode analisis yang digunakan adalah metode analisis statistik deskriptif dan metode analisis regresi linier berganda. Jenis penelitian ini adalah penelitian asosiatif dan data yang digunakan adalah data primer dan data sekunder yang diperoleh melalui studi dokumentasi dan daftar pertanyaan yang pengukurannya menggunakan skala Likert. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa secara serempak konsep diri, motivasi wirausaha dan ketersediaan informasi berpengaruh signifikan terhadap keberhasilan usaha. Secara parsial, konsep diri, motivasi wirausaha dan ketersediaan informasi berpengaruh positif dan signifikan terhadap keberhasilan usaha.
     
    The purpose of this study was to determine and analyze the influence of self-concept, entrepreneurial motivation and information availability on business success on distros in the Halat Medan road area.. This research was conducted at the distro owners in the Halat Medan road area. The population in this study were 33 person that distro owners in the Halat Medan road area. In sampling in research using saturated sample technique. The sample in this study was all of the population. The analytical method used is descriptive statistical analysis method and multiple linear regression analysis method. This type of research is associative research and the data used are primary data and secondary data obtained through study documentation and a list of questions whose measurements use a Likert scale. The results of this study indicate that self-concept, entrepreneurship motivation and the information availability simultaneously have a significant effect on business success. Partially, self-concept, entrepreneurial motivation and information availability have a significant and positive effect on business success.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/24082
    Collections
    • Undergraduate Theses [2637]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara (RI-USU)
    Universitas Sumatera Utara | Perpustakaan | Resource Guide | Katalog Perpustakaan
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara (RI-USU)
    Universitas Sumatera Utara | Perpustakaan | Resource Guide | Katalog Perpustakaan
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV